Psychopedagogical references of modeling the behaviors of primary school students
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
348 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-25 09:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.62:373.3 (1)
Psihologie socială (983)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
CUTASEVICI, Angela. Repere psihopedagogice ale modelării comportamentelor elevilor din clasele primare. In: Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții, 24 iunie 2021, Chişinău. CEP UPS „I.Creangă”, 2021, pp. 267-277. ISBN 978-9975-46-558-8..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții 2021
Seminarul "Implicarea studenților, masteranzilor și doctoranzilor în activități de cercetare dezvoltate de mediul asociativ: provocări și soluții"
Chişinău, Moldova, 24 iunie 2021

Psychopedagogical references of modeling the behaviors of primary school students

Repere psihopedagogice ale modelării comportamentelor elevilor din clasele primare

CZU: 316.62:373.3

Pag. 267-277

Cutasevici Angela12
 
1 Primăria Municipiului Chişinău,
2 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 5 mai 2022


Rezumat

This article reflects some results of the doctoral research "Formation of behavior aimed at ensuring personal safety in primary school students" (specialty 531.01. General theory of education, scientific coordinator Prof. Ludmila Ursu). Based on the analysis of the scientific literature, it points out important paradigms of psychology that reveal behavioral changes and generate valuable implications in the sciences of education. In conclusion, it is argued that the change / modification / modeling / formation of behaviors of primary school students occurs at the confluence of biological, psychological and sociocultural factors in the field of specific features of early school age, through the introection and strengthening of personal values based on individual needs and native features.

În acest articol sunt reflectate unele rezultate ale cercetării doctorale „Formarea comportamentului orientat spre asigurarea securității personale la elevii claselor primare” (specialitatea 531.01. Teoria generală a educației, coordonator științific prof. Ludmila Ursu). Pe baza analizei literaturii științifice, în articol se punctează importante paradigme de psihologie care relevă schimbările comportamentale și generează valoroase implicații în științele educației, se argumentează că schimbarea / modificarea / modelarea /formarea comportamentelor elevilor din clasele primare se produce la confluența factorilor biologici, psihologici și socioculturali în câmpul particularităților specifice vârstei școlare mici, prin introecția și consolidarea sistemului de valori personale pe fondul trebuințelor individuale și particularităților native.

Cuvinte-cheie
human behavior, human conduct, behavioral changes, influencing factors in behavioral changes, young school age,

comportament uman, conduită umană, schimbări comportamentale, factori de influență în schimbări comportamentale, vârstă școlară mică