Articolul precedent |
Articolul urmator |
429 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-07 15:52 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:821.135.1 (16) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090) |
SM ISO690:2012 CIBOTARU, Liubovi. Strategii de predare-învățare a biografiilor . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 80-84. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.2, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.016:821.135.1 | ||||||
Pag. 80-84 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The field of reading and receiving the literary text presents several novelties, meant to motivate students to read during school, but also to train them in long-term reading skills. Education documents propose and presuppose, from this perspective, the active reception of the text, based on an authentic dialogue between the text and the reader, of a transaction of the reader with the text (according Curriculum Implementation Guide, 2019). We will try to argue the need for a strict rigor, based on the insistence to preserve the fragments that have constituted and constitute the indisputable value of our literature. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, education, competences, Strategies, teaching-learning, biographies |
||||||
|