Strategii de predare-învățare a biografiilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
429 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-07 15:52
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:821.135.1 (16)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2090)
SM ISO690:2012
CIBOTARU, Liubovi. Strategii de predare-învățare a biografiilor . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.2, pp. 80-84. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-561-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.2, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Strategii de predare-învățare a biografiilor

Strategies for teaching-learning biographies

CZU: 37.016:821.135.1

Pag. 80-84

Cibotaru Liubovi
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 3 mai 2022


Rezumat

The field of reading and receiving the literary text presents several novelties, meant to motivate students to read during school, but also to train them in long-term reading skills. Education documents propose and presuppose, from this perspective, the active reception of the text, based on an authentic dialogue between the text and the reader, of a transaction of the reader with the text (according Curriculum Implementation Guide, 2019). We will try to argue the need for a strict rigor, based on the insistence to preserve the fragments that have constituted and constitute the indisputable value of our literature.

Cuvinte-cheie
curriculum, education, competences, Strategies, teaching-learning, biographies