Repere științifico-practice privind formărea coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
612 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-10 07:43
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376 (661)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
SM ISO690:2012
LAPOŞINA, Emilia. Repere științifico-practice privind formărea coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 76-82. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului
Seria 23, Vol.1, 2021
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului"
23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021

Repere științifico-practice privind formărea coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive

Scientific-practical references regarding the formation of school group cohesion in institutions with inclusive practices

CZU: 376

Pag. 76-82

Lapoşina Emilia
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 1 mai 2022


Rezumat

The diversity of students in the classroom leads to a more careful look at the teacher on the development of the inclusive education process. One of its required features is to ensure a friendly, flexible and open environment for each child individually and fully for the class. The organization of group learning activities in inclusive classes aims to achieve a fundamental goal - stimulating learning through cooperation. At the same time, we cannot ignore certain problems and difficulties in carrying out group activities, with which students from inclusive classes were outlined.

Cuvinte-cheie
inclusive class, children with disabilities, cohésion, collaboration, well-being, group activities