Articolul precedent |
Articolul urmator |
612 22 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-10 07:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376 (661) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
SM ISO690:2012 LAPOŞINA, Emilia. Repere științifico-practice privind formărea coeziunii grupului școlar în instituțiile cu practici incluzive . In: Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului, Ed. 23, 26 martie 2021, Chişinău. Chişinău: CEP UPS „I.Creangă”, 2021, Seria 23, Vol.1, pp. 76-82. ISBN 978-9975-46-559-5; 978-9975-46-560-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului Seria 23, Vol.1, 2021 |
||||||
Conferința "Probleme ale științelor socioumanistice și modernizării învățământului" 23, Chişinău, Moldova, 26 martie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376 | ||||||
Pag. 76-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The diversity of students in the classroom leads to a more careful look at the teacher on the development of the inclusive education process. One of its required features is to ensure a friendly, flexible and open environment for each child individually and fully for the class. The organization of group learning activities in inclusive classes aims to achieve a fundamental goal - stimulating learning through cooperation. At the same time, we cannot ignore certain problems and difficulties in carrying out group activities, with which students from inclusive classes were outlined. |
||||||
Cuvinte-cheie inclusive class, children with disabilities, cohésion, collaboration, well-being, group activities |
||||||
|