Articolul precedent |
Articolul urmator |
297 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-28 11:42 |
SM ISO690:2012 CUŞMĂUNSĂ, Rodica, ZLATINA, Natalia, CARAMAN, Stela, ANDREEV, Liliana. Contabilitatea intermediară în procesul de formare a competenţelor iniţiale profesionale la studenţii contabili. In: Predarea disciplinelor de contabilitate, audit şi analiză economică în contextul noilor reglementări, 27 februarie 2014, Chisinau. Chişinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al ASEM, 2014, pp. 37-43. ISBN 978-9975-75-679-2.. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Predarea disciplinelor de contabilitate, audit şi analiză economică în contextul noilor reglementări 2014 | ||||||
Conferința "redarea-învăţarea disciplinelor de contabilitate, audit şi analiză economică în contextul noilor reglementări" Chisinau, Moldova, 27 februarie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 37-43 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This paper presents the result of a survey on the required knowledge, skills, and pedagogy for accounting education as perceived by accounting practitioners, teachers, and students. In the midst of numerous accounting reform reports declaring that the memorization of accounting facts will no longer suffice, global economies have increased the pressure on universities to develop higher-order thinking skill curricula. In contrast to the passive reception of knowledge of teacher-centered classrooms, this style of teaching promotes active, student-centered learning. Importantly, a myriad of critical and creative thinking techniques, activities, and examples are detailed for developing accounting curricula in accordance with these views. |
||||||
|