Articolul precedent |
Articolul urmator |
484 44 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 22:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.352 (11) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
SM ISO690:2012 MAXIMCIUC, Victoria, VOITIC (CORCEVOI), Nadejda. Particularitățile dezvoltării limbajului la copiii cu dizabilități vizuale. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 187-190. ISBN 978-9975-50-269-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective Ediția XXXII, 2021 |
||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.352 | ||||||
Pag. 187-190 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In this article, the issue of language development peculiarities in children with visual disabilities is addressed.Analyzing the theoretical research we must note that various studies are conducted on the peculiarities of language development, but we find very little work in researching the peculiarities of language in children with visual disabilities.Several Russian researchers mention about the peculiarities of language development in children with visual disabilities, among which: Л.С. Волкова [3,4], В.П. Ермаков, Г.А. Якунин [5], Л.И. Солнцева [12]. In the literature it is mentioned that children with visual disabilities get tired faster, because of this they suffer the productivity of cognitive activity which is closely related to language [8]. Visual disturbances facilitate the occurrence of major difficulties in understanding the environment, limiting information for processing, limiting contacts with those in the environment leads to the impossibility of performing different types of activities. |
||||||
Cuvinte-cheie language, language disorders, visual disability, phonemic hearing |
||||||
|