Articolul precedent |
Articolul urmator |
323 45 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-17 15:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.178 (2) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 FORNEA, Iuliana. Măsuri de consolidare a suportului psihologic studenților mediciniști în perioada crizei pandemice COVID-19. In: Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective, 21-22 octombrie 2021, Chişinău. Chisinau, Republic of Moldova: Editura „Lexon-Prim”, 2021, Ediția XXXII, pp. 190-197. ISBN 978-9975-50-269-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective Ediția XXXII, 2021 |
||||||
Conferința "Asistența psihologică la etapa contemporană: realități și perspective" Chişinău, Moldova, 21-22 octombrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.178 | ||||||
Pag. 190-197 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The possibilities of psychological and psychotherapeutic intervention for medical students during the COVID-19 pandemic were limited and achieved through the methods of distance learning and counseling. The academical success and students psycho-emotional state depend largely on students' self-organization, their psychological adaptation to the changed conditions, and the psychological support provided by psychologists from the educational field.The psychologists come up with a series of practical recommendations, which can protect the mental and psychosomatic health of the beneficiaries. |
||||||
Cuvinte-cheie pandemic, emergency situations, mental health, potentially traumatic event, crisis, distress, anxiety |
||||||
|