Auditul problemelor și riscurilor ce pot afecta agenda de e-Transformare a Guvernarii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
290 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-29 16:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
657.6(478) (15)
Contabilitate (942)
SM ISO690:2012
GUMENCO, Eugenia. Auditul problemelor și riscurilor ce pot afecta agenda de e-Transformare a Guvernarii. In: Tezele celei de-a : 71-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, Ed. 71, 20 mai 2018, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2018, Ediția 71, T, pp. 93-94. ISBN 978-9975-64-283-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a
Ediția 71, T, 2018
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
71, Chişinău, Moldova, 20 mai 2018

Auditul problemelor și riscurilor ce pot afecta agenda de e-Transformare a Guvernarii

CZU: 657.6(478)

Pag. 93-94

Gumenco Eugenia
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la auditul problemelor și riscurilor ce pot afecta agenda de e-Transformare a Guvernării, în baza datelor raportului de audit efectuat de Curtea de Conturi la Centrul de Guvernare Electronică. Scopul cercetării a constat în aprecierea respectării graficului de realizare a acţiunilor aferente agendei de e-Transformare a Guvernării, prin identificarea principalelor riscuri asociate acestui proces şi determinarea căilor sau posibilităţilor de îmbunătăţire a performanţelor. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: I. Definirea obiectului analizat; II. Determinarea programului strategic; III. Identificarea factorilor de influență; IV. Analiza rezultatelor obținute. Cercetările au fost realizate la catedra “Contabilitate”. În cadrul investigațiilor referitoare la tema abordată am utilizat metode precum: analiza factorială, metoda comparativă, metoda logică, metoda observativă, examinarea fizica și probele de audit. În baza rezultatelor obținute am constatat că din cauza lipsei unei analize şi argumentă ri tehnico economice, valoarea contractelor pentru achitarea consultanţilor individuali a fost stabilită astfel încît cheltuielile estimate aferente Componentei 1 pentru primul an de implementa re a proiectului de e Transformare a Guvernării au depăşi t mijl oacele financiare planificate. În perioada supusă auditului, valoarea contractuală lunară privind achitarea serviciilor de consultanță cu derivatele acesteia per unitate de consultanță depășește de circa 2 4 ori valoarea per competentă estimată în Document ul de aprobare a Proiectului Recomandări: 1. Cancelaria de Stat să asigure o planificare eficientă a mijloacelor financiare de la bugetul de stat și mecanisme fiabile pentru executorii secundari ai bugetului de stat privind valorificarea acestora. 2. Centrul ui de Guvernare Electronică să consolideze cadrul de reglementare și cel administrativ din instituție, pentru a exclude cazurile de efectuare a achizițiilor prin metode ce ar putea diminua economicitatea și transparența acestora și să asigure deciziile s ale prin argumentări documentate, bazate pe analize tehnico economice. 3. Cancelariei de Stat să efectueze o analiză detaliată a sistemului informațional aflat în gestiune, documentată cu testări și evaluări, în scopul excluderii pe viitor a achizițiilor ne econome și neeficiente. Rezultatele cercetărilor reflectă faptul că prețul este ceea ce plătim, iar valoare este ceea ce obținem. În cadrul proiectului de e Transformare a Guvernării valoarea se va materializa în timp odată cu creșterea nivelului de automa tizarea a proceselor de muncă și cresterea gradului de calificare a populației în domeniului tehnologiilor informaționale. Astfel, în pofida faptului că unele resurse au fost debursate cu un grad scăzut de economicitate și eficiență, rezultatele nu întirzi e să apară, iar implementarea proiectului de e Transformare a Guvernării a fost unul indispensabil pentru Republica Moldova.