Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în cadrul întreprinderilor agroalimentare în baza datelor întreprinderii SRL “Tanipanis”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
248 5
Ultima descărcare din IBN:
2023-07-09 22:55
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
631.145(478) (1)
Conducerea și organizarea fermelor (488)
SM ISO690:2012
DUMBRAVA, Livia. Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în cadrul întreprinderilor agroalimentare în baza datelor întreprinderii SRL “Tanipanis”. In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 77. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Planificarea achiziţiilor de mărfuri şi materiale în cadrul întreprinderilor agroalimentare în baza datelor întreprinderii SRL “Tanipanis”

CZU: 631.145(478)

Pag. 77-77

Dumbrava Livia
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la desfăşurarea procesului de planificare a achiziţiilor de mărfuri şi materiale în cadrul întreprinderii SRL “Tanipanis”. Scopul cercetărilor este identificarea metodelor de planificare a achiziţiilor de mărfuri şi materiale utilizate în cadrul întreprinderii SRL “Tanipanis” şi determinarea eficienţei economice a folosirii acestor metode. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: -identificarea mărfurilor şi materialelor de care are nevoie întreprinderea; -determinarea cantităţilor de mărfuri şi materiale care sunt necesare pentru producerea produselor finite; -determinarea capacităţilor depozitelor în care urmează să fie stocată marfa; -identificarea furnizorilor; -identificarea metodei de achiziţie. Cercetările au fost realizate în cadrul entităţii economice SRL “Tanipanis” şi la catedra “Marketing şi Achiziţii”. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: metoda abstracţiei ştiinţifice, metoda logică, metoda analizei şi inducţiei. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că în cadrul întreprinderii SRL “Tanipanis” pentru determinarea necesarului de mărfuri şi materiale se utilizează metoda de calcul direct. Această metodă este cea mai simplă şi asupra rezultatului nu influenţează realizările progresului tehnicoştiinţific. Întreprinderea utilizează aceasta metodă pentru determinarea consumului de făină pentru obţinerea produsului finit, fiind pîinea. Pentru a determina necesarul de făină este necesar de cunoscut din timp norma de consum la o unitatea şi ce cantitate de produse trebuie obţinute. Determinînd necesarul de mărfuri şi materiale conform acestei metodei întreprinderea se asigură cu mărfuri şi materiale în cadrul depozitului şi această acţiune nu generează cheltuieli suplimentare. Sa constat că întreprinderea achiziţionează mărfurile şi materialele de la mai mulţi furnizori. Majoritatea mărfurilor şi materialelor sunt achiziţionate de la trei furnizori. În activitatea de achiziţie a mărfurilor şi materialelor întreprinderea SRL “Tanipanis” utiliziază toate tipurile de achiziţii prin intermediul contractelor de vînzare-cumpărare. Contractele ce se încheie cu furnizorii sunt bine stipulate cerinţele parţilor, datoriile şi obligaţiile. Este avantajos pentru întreprindere ca în cazul în care vînzătorul nu îndeplineşte condiţiile, sau nu livrează la timpul stabilit materia primă i se aplică penalitate conform condiţiilor stipulate în contract. Rezultatele cercetărilor ne-au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: pentru determinarea necesarului de mărfuri şi materiale întreprinderea SRL “Tanipanis” trebuie să utilizeze metoda coeficienţilor dinamici, care se determină în dependenţă de realizările progresului tehnico-ştiinţific, şi de măsurile tehnico-organizatorice aplicate pentru îmbunătăţirea condiţiilor de producţie. Întreprinderea SRL “Tanipanis” trebuie să achiziţioneze materia primă nu doar de la un furnizor pentru evitarea gradului de dependenţă de acesta. Propunem ca întreprinderea să achiziţioneze de la mai mulţi furnizori deoarece va creşte siguranţa aprovizionării şi calitatea materiilor prime. Un alt avantaj pentru achiziţionarea produselor de la mai mulţi furnizori este obţinerea unor preţuri mai bune, se asigură aprovizionarea cu aceeaşi resursă la diferite nivele calitative în funcţie de segmentele de piaţă pe care întreprinderea îşi vinde produsele.