Locul produsului în strategia de agromarketing a firmei agricole (în baza datelor SRL „Viasnord”, s. Plop, r-nul Donduşeni)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
322 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-10 20:10
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.439.5(478) (15)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1516)
SM ISO690:2012
DOBÎNDĂ, Olga. Locul produsului în strategia de agromarketing a firmei agricole (în baza datelor SRL „Viasnord”, s. Plop, r-nul Donduşeni). In: Tezele celei de-a : 70-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor, 20 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2017, p. 76. ISBN 978-9975-64-283-5..
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2017
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor şi masteranzilor"
Chişinău, Moldova, 20 mai 2016

Locul produsului în strategia de agromarketing a firmei agricole (în baza datelor SRL „Viasnord”, s. Plop, r-nul Donduşeni)

CZU: 338.439.5(478)

Pag. 76-76

Dobîndă Olga
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2022


Rezumat

Rezultatele prezentate se referă la analizarea locului produsului în strategia de agromarketing a firmei agricole (în baza datelor SRL „ViasNord”, s. Plop, r-nul Donduşeni). Scopul cercetărilor este de a stabili locul produsului în strategia de agromarketing a firmei agricole (în baza datelor SRL „ViasNord”, s.Plop, r-nul Donduşeni). Obiectul studiului este întreprinderea SRL „ViasNord” din s.Plop, r-nul Donduşeni. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1.Analiza surselor bibliografice de specialitate; 2.Analiza rapoarteleor financiare, statistice din cadrul întreprinderii SRL „ViasNord”; 3.Analiza listelor de produse şi preţuri din cadrul întreprinderii SRL „ViasNord”; 4.Formularea unor concluzii şi recomandări în legătură cu cercetarea realizată; Cercetările au fost realizate în cadrul întreprinderii SRL „ViasNord”. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: tradiţionale de birou, monografice, bazate pe gândirea logică cât şi cele de teren efectuate în cadrul obiectului de practică. În baza rezultatelor obţinute s-a constatat că produsul în cadrul strategiei de agromarketing a firmei agricole îi revine rolul principal, datorită importanţei,care îi revine în cadrul întreprinderii, SRL „ViasNord”, deţine o gamă de produse extinsă, având lărgimea de 4 , Profunzimea de 5, iar lungimea este de 17 produse. Specializarea întreprinderii este în producerea de produse din lapte de vacă. Conform datelor cercetărilor am identificat rentabilitatea întreprinderii stabilind că întreprinderea este rentabilă din punct de vedere economnic. Conform datelor identificăm tendinţa întreprinderii spre lărgirea gamei sortimentale accentuate de 7,5 ori, determinate de introducerea a 15 produse noi în producţie. Ritmul anual de înoire sortimentală este la fel foarte înalt atingând valori de 88.24%, evoluţia este caracterizată de extinderea activităţii întreprinderii, creşterea numărului de lucrători, a numărului de animale pe care le are întreprinderea şi datorită contractelor încheiate cu cumpărătorii.Strategia de produs aplicată în cadrul întreprinderii este strategia de înoire sortimentală. Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii şi recomandări: l. Ambalarea produselor în cadrul întreprinderii, ceea ce ar permite obţinerea veniturilor din vânzări mai înalte în comparaţie cu veniturile obţinute din vânzările în vrac. La realizarea 1 kg. brânză de vaci în vrac preţul este de 65 lei, însă în urma ambalării în pachete a câte 250 g. Brânză de vaci realizată la un preţ de 20 lei se va obţine un venit din vânzări de 80 lei pe kg. Exceptând costurile de ambalare de 0.75 lei pentru un ambalaj, întreprinderea va obtine un surplus de venituri de 12 lei la 1 kg.; 2. Adaptarea strategiei de diferenţiere calitativă a produselor prin adaptarea calitativă la nivelul cerinţelor consumatorilor şi a ofertei concurenţilor;