Responsabilitatea social corporativă
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
230 16
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 16:34
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.22(478) (19)
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (437)
SM ISO690:2012
PALAI, Irina. Responsabilitatea social corporativă. In: Tezele celei de-a : 72-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, 25 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2019, p. 111. ISBN 978-9975-64-308-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tezele celei de-a 2019
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor"
Chişinău, Moldova, 25 mai 2019

Responsabilitatea social corporativă

CZU: 338.22(478)

Pag. 111-111

 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2021


Rezumat

Rezultatele prezentate în raport se referă la impactul responsabilității social corporative asupra mediului antreprenorial. Scopul cercetărilor este de a analiza conceptul responsabilității social corporative și de a cerceta sectorul dat în cadrul întreprinderilor din Republica Moldova. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. Definirea conceptului de responsabilitate social corporativă. 2. Determinarea necesității responsabilității social corporative. 3. Stabilirea beneficiilor implementării politicii de responsabilitate social corporativă. 4. Analiza programelor de responsabilitate social corporativă în RM în cadrul BC Moldova Agroindbank. Cercetările au fost realizate în baza datelor obținute din rapoartele publicate de către bancă. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: analiza și sinteza. În baza rezultatelor obținute s-a constatat că deși termenul de responsabilitate social corporativă este relativ nou, chiar în Republica Moldova există companii ce practică în activitatea sa responsabilitatea social corporativă, având impact semnificativ asupra tuturor componentelor implicate în procesul de business: acționari, angajați, consumatori, guvern și societate. Analizând programele de responsabilitate social corporativă în cadrul BC MAIB, observăm că în cadrul instituției există un Cod de guvernanță corporativă, în care se specifică angajamentele întreprinderii față de părțile cu care interacționează( investitorii, angajații, clienții, autoritățile de supraveghere și control, comunitate și mediul înconjurător). Implementând în activitatea antreprenorială acțiuni de reponsabilitate social corporativă, companiile pot obține următoarele beneficii:  Sporirea loialității și a păstrării angajaților  Creșterea calității produselor și serviciilor  Loialitate sporită a clienților  Creșterea reputației și îmbunătățirea imaginii  Creșterea eficienței operaționale  Valoarea stocului mai puțin volatilă Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii și propuneri: Alegerea atentă a strategiilor de responsabilitate social corporativă ar putea asigura sustenabilitatea afacerilor prin obţinerea de beneficii pentru organizaţie, acționari, angajați, societate și mediul înconjurător. Din acest motiv este necesar să promovăm practicile responsabilității social corporative și să majorăm numărul acestora în cadrul tuturor companiilor pentru obținerea unor rezultate semnificative.