Articolul precedent |
Articolul urmator |
230 16 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 16:34 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.22(478) (19) |
Politică economică. Controlul economiei. Conducerea economiei. Planificare economică (437) |
SM ISO690:2012 PALAI, Irina. Responsabilitatea social corporativă. In: Tezele celei de-a : 72-a conferinţă ştiinţifică a studenţilor, 25 mai 2019, Chişinău. Chişinău: Universitatea Agrară, 2019, p. 111. ISBN 978-9975-64-308-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Tezele celei de-a 2019 | ||||||
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a studenţilor" Chişinău, Moldova, 25 mai 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 338.22(478) | ||||||
Pag. 111-111 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Rezultatele prezentate în raport se referă la impactul responsabilității social corporative asupra mediului antreprenorial. Scopul cercetărilor este de a analiza conceptul responsabilității social corporative și de a cerceta sectorul dat în cadrul întreprinderilor din Republica Moldova. Pentru realizarea scopului propus au fost înaintate următoarele obiective: 1. Definirea conceptului de responsabilitate social corporativă. 2. Determinarea necesității responsabilității social corporative. 3. Stabilirea beneficiilor implementării politicii de responsabilitate social corporativă. 4. Analiza programelor de responsabilitate social corporativă în RM în cadrul BC Moldova Agroindbank. Cercetările au fost realizate în baza datelor obținute din rapoartele publicate de către bancă. Au fost folosite următoarele metode de cercetare: analiza și sinteza. În baza rezultatelor obținute s-a constatat că deși termenul de responsabilitate social corporativă este relativ nou, chiar în Republica Moldova există companii ce practică în activitatea sa responsabilitatea social corporativă, având impact semnificativ asupra tuturor componentelor implicate în procesul de business: acționari, angajați, consumatori, guvern și societate. Analizând programele de responsabilitate social corporativă în cadrul BC MAIB, observăm că în cadrul instituției există un Cod de guvernanță corporativă, în care se specifică angajamentele întreprinderii față de părțile cu care interacționează( investitorii, angajații, clienții, autoritățile de supraveghere și control, comunitate și mediul înconjurător). Implementând în activitatea antreprenorială acțiuni de reponsabilitate social corporativă, companiile pot obține următoarele beneficii: Sporirea loialității și a păstrării angajaților Creșterea calității produselor și serviciilor Loialitate sporită a clienților Creșterea reputației și îmbunătățirea imaginii Creșterea eficienței operaționale Valoarea stocului mai puțin volatilă Rezultatele cercetărilor au permis formularea următoarelor concluzii și propuneri: Alegerea atentă a strategiilor de responsabilitate social corporativă ar putea asigura sustenabilitatea afacerilor prin obţinerea de beneficii pentru organizaţie, acționari, angajați, societate și mediul înconjurător. Din acest motiv este necesar să promovăm practicile responsabilității social corporative și să majorăm numărul acestora în cadrul tuturor companiilor pentru obținerea unor rezultate semnificative. |
||||||
|