Articolul precedent |
Articolul urmator |
371 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-25 16:50 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81.276.6:62 (1) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
Inginerie. Tehnică în general (3030) |
SM ISO690:2012 ZINGAN, Olga, BARBĂNEAGRĂ, Alexandra. Challenges engineers-to-be encounter in reading specialized texts. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 2, 18 martie 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, Ediția 2, pp. 175-179. ISBN 978-9975-56-433-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 2, 2017 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 2, Chişinău, Moldova, 18 martie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 81.276.6:62 | ||||||
Pag. 175-179 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
In the endeavor to find the most efficient ways to enhance learning of English for Specific Purposes (ESP) by engineering students, we have focused on exploiting the specialized text as the most peculiar way of conveying scientific and technical knowledge in academic settings. However, specialized text comprehension is often hindered by text structure itself, for instance, text layout, abundance of domain related terminology used in “science-specific” grammar structures, or students’ lack of experience to tackle expository/subject-oriented texts. The present article discusses challenges students encounter in specialized text reading highlighting the main difficulties students struggle with. It also brings up the peculiarities of the technical text, which make this piece of writing difficult to cope with. |
||||||
Cuvinte-cheie specialized text, English for specific purposes, reading competence, struggling readers, reading strategies |
||||||
|