Articolul precedent |
Articolul urmator |
259 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-25 14:42 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:811.111'243 (36) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Limba engleză (673) |
SM ISO690:2012 NIȚA, Mariana. Performanță lingvistică în limba engleză, proces continuu a dezvoltării profesionale. In: Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului : superior la cerinţele pieţii muncii, Ed. 2, 18 martie 2017, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2017, Ediția 2, pp. 99-103. ISBN 978-9975-56-433-5. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului Ediția 2, 2017 |
||||||
Conferința "Noi tendinţe în predarea limbajelor de specialitate în contextul racordării învăţământului superior la cerinţele pieţii muncii" 2, Chişinău, Moldova, 18 martie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:811.111'243 | ||||||
Pag. 99-103 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article highlights the importance of communicative competence in the English language from the perspective of teaching and learning. This issue comes to challenge our generation through the linguistic and sociolinguistic pressure that is put by each institution as regards employment and communicative skills. A natural, accurate and fluent use of English is sought throughout the world. This skill leads to a successful career because being able to pick up useful hints that are passed on by our teachers, to adjust and apply the knowledge we received from our tutors to our necessities in different daily situations will help us to be a competent and professional employee. The only person who will find out and tackle about the ”rules of this game” will always be at an advantage. |
||||||
Cuvinte-cheie professional communicative competence, teaching and learning performance, language proficiency, learner autonomy, attainment, learning aims, self-assessement |
||||||
|