Uilizarea publicaţiilor electronice la lecţiile de fizică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
249 3
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-13 11:51
SM ISO690:2012
HINCU, Sergiu. Uilizarea publicaţiilor electronice la lecţiile de fizică. In: Primii paşi în ştiinţă, 5-7 octombrie 2005, Bălți. Bălți: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2005, pp. 8-10. ISBN 9975-931-98-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Primii paşi în ştiinţă 2005
Conferința "Primii paşi"
Bălți, Moldova, 5-7 octombrie 2005

Uilizarea publicaţiilor electronice la lecţiile de fizică


Pag. 8-10

Hincu Sergiu
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 14 iunie 2021


Rezumat

Computerul este acel dispozitiv care în zilele noastre are cea mai largă arie de întrebuinţare. El se foloseşte în cele mai diverse domenii, cu ajutorul computerului medicii stabilesc diagnoza, economiştii fără computer refuză să mai lucreze, şi o mare parte din elevi au computer personal. Aproape fiecare şcoală are un cabinet de informatică dotat cu computere. Însa la ce-i poate servi computerul unui profesor de fizică? Computerul poate să facă lecţiile dumneavoastre mai eficiente, sa vă elibereze de verificarea caietelor si completarea registrului, să ajute elevii la pregătirea pentru efectuarea lucrărilor de laborator. În continuare vom analiza posibilitatea utilizării diferitor publicaţii electronice pe compact-discuri (CD), care le putem procura în magazine.Se ştie că o mare parte din oameni memorizează 5% de informaţie prin mijloace auditive şi 20% din informaţie prin mijloace vizuale; combinînd aceste mijloace ei obţin 40%-50% de informaţie. De aceea, în orice publicaţie electronică se folosesc diferite fotografii, animaţii si filme video pentru diferite obiecte. Tehnologiile informaţionale ne permit să modificăm aceste obiecte. Cu ajutorul programelor destinate studierii fizicii, putem viziona diferite experimente, să modificăm datele, observând mai apoi la ce rezultate vom ajunge etc. În tabelul următor sunt prezentate diferite tipuri de obiecte, care se folosesc în publicaţiile electronice la etapele actuale ale procesului de învătămînt şi caracteristica lor.tabelTehnologiile folosite de publicaţiile electronice presupun cele mai bu-ne combinări: computer-proiector-ecran simplu. La folosirea publicaţiilor electronice putem demonstra videofragmente pe un ecran mare, putem regăsi şi vizualiza un anumit fragment, să reglăm sunetul etc. Fotografiile color sunt cu mult mai calitative decît cele alb-negru şi, mai ales, cele făcute cu creta pe tablă. Videofragmentele ne permit să vizualizăm real principiile de funcţionare ale unor aparate, decurgerea diferitor experi-mente dificile etc. Diferite CD conţin informaţiile mai sus enumerate. Publicaţiile electro-nice sunt create pentru diferite utilizări, mai complicate pentru profesor, mai facile pentru elev. Însa tehnologia computaţională ne permite cu mult mai rapid şi mai bine să înţelegem unele lucruri, să le memorăm mai repede şi să individualizăm procesul şcolar şi în general să mărim calitatea învătămîntului. În urma unui studiu făcut în România, elevii care folosesc calculatorul pentru a învăţa acasă, obţin note în medie cu 2 puncte mai mari decît ceilalţi copii, la temele abordate în cadrul lecţiilor. Materialul cel mai studiat cu ajutorul lecţiilor interactive la calculator, pare să fie fizica, unde notele sunt cu pînă la 3 puncte mai bune (aceasta ar însemna, de exemplu, nota 10 pentru un elev care anterior obţinea nota 7). Creşterea rezultatelor învăţării se datorează faptului că lecţiile la computer completează explicaţiile profesorilor cu elemente multimedia şi experimente virtuale. Astfel, elevii înţeleg şi reţin mult mai uşor temele dificile din manuale şi li se măreşte interesul faţă de obiectul dat.