Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-13 10:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:81'243'42 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1255) |
Lingvistică. Limbi (5176) |
![]() SOLCAN, Angela. Enseignement interactif, conditions indispensable de former l'autonomie langagière des apprenants. In: Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice, Ed. 5, 7 decembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipografia Indigou Color, 2019, Ediția 5, pp. 157-162. ISBN 978-9975-3316-6-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice Ediția 5, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice" 5, Bălți, Moldova, 7 decembrie 2017 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:81'243'42 | ||||||
Pag. 157-162 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
Analizând competența discursivă, dezvoltată în procesul de achiziționare (dobândire) și cel de învățare a limbii străine, considerăm imperios, de a face o distincție netă între termenii de achiziționare și învățare. Explicând modul prin care copilul învață limba maternă, ne referim la un proces de dobândire inconștientă (latentă) a sunetelor, cuvintelor, frazelor și structurilor gramaticale indispensabil pentru comunicarea cu cei din jur. Produsul acestei interacțiuni a copilului cu lumea înconjurătoare este o achiziție implicită, ascunsă, când copilul spicuiește cunoștințe fără a primi instrucțiuni oficiale. În timp ce procesul de învățare a limbii se naște dintr-o interacțiune între un individ care are rol de elev și altul, cu rol de învățător și această asimilare a regulilor, prin corectarea și remedierea erorilor, printr-un control lingvistic este un proces explicit. In concluzie, menționăm că competența de învățare a limbii străine nu trebuie să excludă cea de achiziționare. În acest sens, se dorește ca mediul școlar de învățare să-l plonjeze pe elev în situații interactive inspirate din viața reală, care favorizează achiziționarea limbii într-un context de comunicare flexibilă și autonomă. |
||||||
Cuvinte-cheie Compétence discursive, interaction, acquisition et apprentissage de la langue, la compétence conversationnelle, comportement pédagogique interactif, technique de travail, l’enseignement centré sur l'apprenant |
||||||
|