Enseignement interactif, conditions indispensable de former l'autonomie langagière des apprenants
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
402 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-13 10:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'243'42 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1255)
Lingvistică. Limbi (5176)
SM ISO690:2012
SOLCAN, Angela. Enseignement interactif, conditions indispensable de former l'autonomie langagière des apprenants. In: Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice, Ed. 5, 7 decembrie 2017, Bălți. Balti, Republic of Moldova: Tipografia Indigou Color, 2019, Ediția 5, pp. 157-162. ISBN 978-9975-3316-6-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice
Ediția 5, 2019
Conferința "Probleme de filologie: aspecte teoretice şi practice"
5, Bălți, Moldova, 7 decembrie 2017

Enseignement interactif, conditions indispensable de former l'autonomie langagière des apprenants

CZU: 37.02:81'243'42

Pag. 157-162

Solcan Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 6 iunie 2021


Rezumat

Analizând competența discursivă, dezvoltată în procesul de achiziționare (dobândire) și cel de învățare a limbii străine, considerăm imperios, de a face o distincție netă între termenii de achiziționare și învățare. Explicând modul prin care copilul învață limba maternă, ne referim la un proces de dobândire inconștientă (latentă) a sunetelor, cuvintelor, frazelor și structurilor gramaticale indispensabil pentru comunicarea cu cei din jur. Produsul acestei interacțiuni a copilului cu lumea înconjurătoare este o achiziție implicită, ascunsă, când copilul spicuiește cunoștințe fără a primi instrucțiuni oficiale. În timp ce procesul de învățare a limbii se naște dintr-o interacțiune între un individ care are rol de elev și altul, cu rol de învățător și această asimilare a regulilor, prin corectarea și remedierea erorilor, printr-un control lingvistic este un proces explicit. In concluzie, menționăm că competența de învățare a limbii străine nu trebuie să excludă cea de achiziționare. În acest sens, se dorește ca mediul școlar de învățare să-l plonjeze pe elev în situații interactive inspirate din viața reală, care favorizează achiziționarea limbii într-un context de comunicare flexibilă și autonomă.

Cuvinte-cheie
Compétence discursive, interaction, acquisition et apprentissage de la langue, la compétence conversationnelle, comportement pédagogique interactif, technique de travail, l’enseignement centré sur l'apprenant