Avantajelele învăţării prin proecte în dezvoltarea personală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
292 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 22:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02+37.03 (4)
Probleme generale de didactică și metodică (1215)
SM ISO690:2012
GLOBU, Nelea. Avantajelele învăţării prin proecte în dezvoltarea personală. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 361-365. ISBN 978-9975-3336-3-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice"
Chişinău, Moldova, 14 mai 2021

Avantajelele învăţării prin proecte în dezvoltarea personală

CZU: 37.02+37.03

Pag. 361-365

Globu Nelea
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 18 mai 2021


Rezumat

Project-based learning offers the possibility to approach interdisciplinary and transdisciplinary curricular contents, in real and relevant contexts, as a requirement for postmodernization in education. Questions or problems to be solved in the project involve students in learning the contents and developing skills through an extensive process, often outside the school, providing the opportunity to establish collaborative relationships with community members to seek materials, resources or support from specialists, experts, economic agents, etc.. Projectbased learning ensures an individualized, action-oriented approach to learning, which contributes to the formation, integral development of the student's personality.