Articolul precedent |
Articolul urmator |
292 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 22:22 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02+37.03 (4) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
SM ISO690:2012 GLOBU, Nelea. Avantajelele învăţării prin proecte în dezvoltarea personală. In: Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice, 14 mai 2021, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial „Univers Pedagogic”, 2021, pp. 361-365. ISBN 978-9975-3336-3-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice 2021 | ||||||
Simpozionul "Profesionalizarea cadrelor didactice: tendințe și realități socio-psiho-pedagogice" Chişinău, Moldova, 14 mai 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02+37.03 | ||||||
Pag. 361-365 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Project-based learning offers the possibility to approach interdisciplinary and transdisciplinary curricular contents, in real and relevant contexts, as a requirement for postmodernization in education. Questions or problems to be solved in the project involve students in learning the contents and developing skills through an extensive process, often outside the school, providing the opportunity to establish collaborative relationships with community members to seek materials, resources or support from specialists, experts, economic agents, etc.. Projectbased learning ensures an individualized, action-oriented approach to learning, which contributes to the formation, integral development of the student's personality. |
||||||
|