Parteneriatul în vederea integrării copiilor cu cerințe educaționale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
293 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-27 22:29
SM ISO690:2012
SERBU, Georgiana Alexandra. Parteneriatul în vederea integrării copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 363-365. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Parteneriatul în vederea integrării copiilor cu cerințe educaționale speciale


Pag. 363-365

Serbu Georgiana Alexandra
 
Scoala Gimnaziala Jaristea, jud. Vrancea
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2021


Rezumat

Obligation of giving special attention to the issue of integration of children with C.E.S. and self-help for a holistic, fair and equal development of normal children intervenes to the extent that the number of such categories of people has grown alarmingly. The need for continuous collaboration and communication expressed in a stable partnership calls into question the involvement of all decision makers so that these children can benefit from appropriate education to support them in the process of personality modeling. Their early integration into mass education becomes an imperative, and the partnership between all the institutions in charge of helping them becomes binding.

Cuvinte-cheie
partnership, integration