Condiții de asigurare a învățării perceptive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
358 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-21 19:05
SM ISO690:2012
RUSOV, Veronica. Condiții de asigurare a învățării perceptive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 167-172. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Condiții de asigurare a învățării perceptive


Pag. 167-172

Rusov Veronica
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

Perceptual learning forms important foundations of complex cognitive processes. Perceptual learning involves relatively long-lasting changes to an organism’s perceptual system that improve its ability to respond to its environment. Four mechanisms of perceptual learning are discussed: attention weighting, imprinting, differentiation, and unitization. By attention weighting, perception becomes adapted to tasks and environments by increasing the attention paid to important dimensions and features.

Cuvinte-cheie
perceptual learning