Integrarea copiilor cu CES în cadrul activităților practice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
528 98
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 13:33
SM ISO690:2012
SACALIUC, Nina. Integrarea copiilor cu CES în cadrul activităților practice. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 4, 19 octombrie 2018, Bălți. Bălți: Tipografia din Bălţi, 2018, Ediţia 4, pp. 172-175. ISBN 978-9975-3276-1-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediţia 4, 2018
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
4, Bălți, Moldova, 19 octombrie 2018

Integrarea copiilor cu CES în cadrul activităților practice


Pag. 172-175

Sacaliuc Nina
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 14 aprilie 2021


Rezumat

This article addresses the issue of integrating children with special educational needs into practical activities. Special educational requirements are additional to and complementary to the general education objectives for a child in difficulty. Without the proper approach to these special requirements, we can not really talk about equalizing the chances / prerequisites for access, participation and social integration.

Cuvinte-cheie
special educational requirements, child in difficulty, equalization of chances, social integration, practical activities