Unele aspecte ale formării profesionale continue a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
438 23
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-16 12:06
SM ISO690:2012
PATRAŞKO, Alexandr. Unele aspecte ale formării profesionale continue a cadrelor didactice. In: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept, 4 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, pp. 251-261. ISBN 978-9975-121-76-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept 2021
Conferința "Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept"
Chișinău, Moldova, 4 decembrie 2020

Unele aspecte ale formării profesionale continue a cadrelor didactice


Pag. 251-261

Patraşko Alexandr
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2021


Rezumat

Schimbările produse în societate şi prognoza accelerării schimbărilor în etapele ce vor urma, impun ca necesară nu numai adaptarea continuă a sistemelor educative la noile realităţi economice, sociale, culturale şi ştiintifice, ci şi formarea în cadrul acestor sisteme a capacităţii de reglare continuă şi de autoperpetuare a adaptabilităţii. Pentru a fi la un nivel cu schimbările societății, cadrele didactice trebuie să învețe continuu, în mod adecvat, rapid și eficient. Formarea continuă devine o necesitate permanentă a cadrelor didactice indiferent de domeniul profesional şi de nivelul pregătirii fiecăruia, deoarece ea reprezintă calea de la profesorul care improvizează şi încearcă diverse modele ale demersului didactic, către profesorul care știe şi poate să-şi argumenteze deciziile profesionale pentru a obţine rezultate performante în domeniul educaţional. Formarea cadrelor didactice nu înseamnă doar un simplu program de formare ce are finalități prescrise, ci înseamnă și un proces de cercetare-acțiune ce permite o permanentă măsurare a efectelor în plan didactic concret a metodologiei propuse. Iar aceste efecte vizează tocmai deschiderea cadrului didactic format spre noi competențe.

following stages, impose as necessary the continuous adaptation of the educational systems to the new economic, social, cultural and scientific realities. In order to keep pace with changes in society, teachers need to learn continuously, appropriately, quickly and efficiently. Continuous education becomes a permanent need for teachers regardless of the professional field and the level of their experience, because it is the path from the teacher who improvises and tries various models of teaching, to the teacher who knows and can argue his professional decisions to obtain high-performance results in the field of education. Teacher training does not only mean a simple training program that has prescribed purposes, but also means a research-action process that allows a permanent measurement of the effects in concrete teaching of the proposed methodology. And these effects aim precisely at opening the trained teacher to new skills.

Cuvinte-cheie
formarea profesională continuă, profesionalizarea didactică, motivaţia învăţării, nevoile personale, nevoile instituţionale, metodologia formării continue, diagnosticarea nevoilor, modelul profesionalismului, interacţiunea nevoilor.,

Continuous training, professionalization of teaching, learning motivation, personal needs, continuous training methodology, needs diagnosis, the model of professionalism, interaction needs.