Articolul precedent |
Articolul urmator |
438 23 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-06-16 12:06 |
SM ISO690:2012 PATRAŞKO, Alexandr. Unele aspecte ale formării profesionale continue a cadrelor didactice. In: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept, 4 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, pp. 251-261. ISBN 978-9975-121-76-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept 2021 | ||||||
Conferința "Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept" Chișinău, Moldova, 4 decembrie 2020 | ||||||
|
||||||
Pag. 251-261 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Schimbările produse în societate şi prognoza accelerării schimbărilor în etapele ce vor urma, impun ca necesară nu numai adaptarea continuă a sistemelor educative la noile realităţi economice, sociale, culturale şi ştiintifice, ci şi formarea în cadrul acestor sisteme a capacităţii de reglare continuă şi de autoperpetuare a adaptabilităţii. Pentru a fi la un nivel cu schimbările societății, cadrele didactice trebuie să învețe continuu, în mod adecvat, rapid și eficient. Formarea continuă devine o necesitate permanentă a cadrelor didactice indiferent de domeniul profesional şi de nivelul pregătirii fiecăruia, deoarece ea reprezintă calea de la profesorul care improvizează şi încearcă diverse modele ale demersului didactic, către profesorul care știe şi poate să-şi argumenteze deciziile profesionale pentru a obţine rezultate performante în domeniul educaţional. Formarea cadrelor didactice nu înseamnă doar un simplu program de formare ce are finalități prescrise, ci înseamnă și un proces de cercetare-acțiune ce permite o permanentă măsurare a efectelor în plan didactic concret a metodologiei propuse. Iar aceste efecte vizează tocmai deschiderea cadrului didactic format spre noi competențe. |
||||||
Cuvinte-cheie formarea profesională continuă, profesionalizarea didactică, motivaţia învăţării, nevoile personale, nevoile instituţionale, metodologia formării continue, diagnosticarea nevoilor, modelul profesionalismului, interacţiunea nevoilor., Continuous training, professionalization of teaching, learning motivation, personal needs, continuous training methodology, needs diagnosis, the model of professionalism, interaction needs. |
||||||
|