Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
436 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-13 16:17
SM ISO690:2012
ZAVATIN, Vasile, IONAŞCU, Vitalie. Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI. In: Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept, 4 decembrie 2020, Chișinău. Chișinău: Departamentul Editorial-Poligrafic al Academiei „Ştefan cel Mare” al MAI, 2021, pp. 209-222. ISBN 978-9975-121-76-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept 2021
Conferința "Pregătirea profesională a cadrelor pentru subdiviziunile Ministerului Afacerilor Interne şi alte organe de drept"
Chișinău, Moldova, 4 decembrie 2020

Noi direcții în pregătirea funcționarilor publici cu statut special în cadrul MAI


Pag. 209-222

Zavatin Vasile, Ionaşcu Vitalie
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 6 aprilie 2021


Rezumat

Se consideră că formatul paramilitar tipic nu reușește să pregătească viitorii polițiști pentru a lucra într-un mod compatibil cu modelul de servicii polițienești orientate către comunitate și neglijează principiile de bază ale teoriei învățării adulților. În esență, pentru a produce specialiști care sunt capabili să aplice cu succes tehnici de intervenție profesională orientate către comunitate (de exemplu, colaborare proactivă cu membrii comunității, instituțiile de învățământ trebuie să instruiască recruții în vederea obținerii unor abilități necesare soluționării problemelor în mod independent și creativ. Un polițist bine pregătit a necesitat întotdeauna o combinație unică de abilități fizice, cognitive, emoționale și interumane. Din aceste considerente, în studiul dat au fost supuse analizei principalele abilități și competențe care trebuie dezvoltate în cadrul formării și instruirii viitorilor polițiști.

the typical paramilitary training format is considered not to be successful in preparing future police officers to work in a way that is compatible with the communityoriented policing model and neglects the basic principles of adult learning theory. In essence, in order to train specialists who are able to successfully apply community-oriented professional intervention techniques, for example, proactive collaboration with community members, educational institutions need to train recruits in order to acquire skills needed to solve problems independently and creative. A well-trained police officer must always have a unique combination of physical, cognitive, emotional and interpersonal skills. For these reasons, in this study were analyzed the main skills and competencies that need to be developed in the training and education of future police officers.

Cuvinte-cheie
instruire, formare, recrut, metode, adult, poliţist, abilităţi, cognitiv, emoțional, moral, social, standard.,

training, training, recruit, Methods, adult, police, skills, cognitive, emotional, moral, social, standard.