Strategii didactice eficiente în formarea competențelor lectorale la elevii de vârstă școlară mică la orele de limba și literatura română
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
355 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 08:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.8811.135.1+821.135.1:373.3 (1)
Educație (14334)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
FEDOREȚ, Silvia. Strategii didactice eficiente în formarea competențelor lectorale la elevii de vârstă școlară mică la orele de limba și literatura română. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 210-213. ISBN 978-9975-76-321-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 4, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Strategii didactice eficiente în formarea competențelor lectorale la elevii de vârstă școlară mică la orele de limba și literatura română

CZU: 372.8811.135.1+821.135.1:373.3

Pag. 210-213

Fedoreț Silvia
 
Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu“, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 16 martie 2021


Rezumat

Limba și literatura română este disciplina de bază care asigură succesul școlarului mic și integritatea acestuia socială. Problema care apare în fața profesorului este de a găsi strategii didactice eficiente pentru a realiza cerințele curriculare și de a-l ajuta pe elev să-şi construiască un sistem propriu de valori, prin formarea abilităţilor necesare de muncă intelectuală. Astfel de strategii didactice sunt: Agenda cu notițe paralele, Cubul, Jocul de rol, Copacul ideilor.

Romanian language and literature is the basic discipline that ensures the pupils’ school success and their social integrity. Thus, the problem that arises before the teacher, is to find the optimal way to achieve curricular requirements by applying different interactive teaching strategies. One of the skills that the pupils must possess is the reading competence because the ability to perceive the read message, necessary for future intellectual activities, has its legal place in the educational frame. Reading the various texts and interpreting them is a certain prerequisite for the accumulation and processing of the received information. In this context, I pay particular attention to the selection of effective teaching strategies in the training of school pupils at Romanian language and literature classes. I would like to mention some of them: Agenda with parallel notes, Role play, Guided discussion and The cube.

Cuvinte-cheie
curriculum, elev de vârstă școlară mică, competenţe lectorale, valențe estetice, lectura conștientă