Articolul precedent |
Articolul urmator |
514 81 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 10:07 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+159.922.7:376 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950) |
Psihologie (3416) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (629) |
SM ISO690:2012 ANTOCI, Diana, ISAC, Olga. Psihomotricitatea relațională: abordare teoretico-practică. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Pedagogie în învățământul preșcolar și primar, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 4, pp. 7-15. ISBN 978-9975-76-321-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice Vol. 4, 2021 |
||||||
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice" Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+159.922.7:376 | ||||||
Pag. 7-15 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This study analyzes the theoretical and practical information from the perspective of different scientists in order to interpret and differentiate the concept of relational psychomotricity versus the model of cognitive psychomotricity. Therefore, an experimental research was conducted in which we observed the contribution of relational psychomotricity in the socio-affective dimension of typical children and children with special educational needs at the age of 3-6 years during 5 months. The results of the study allow us to validate a new program for prevention and modelling of unwanted behaviors in the educational environment, as well as the overall development of preschool children. |
||||||
Cuvinte-cheie global development, inclusiveness, game, cognitive psychomotricity, relational psychomotricity, pre-school children |
||||||
|