Rolul valorilor universale şi naţionale în formarea continuă a profesorilor de istorie şi educaţie civică/educaţie pentru societate
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
376 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 15:32
SM ISO690:2012
URSU, Valentina. Rolul valorilor universale şi naţionale în formarea continuă a profesorilor de istorie şi educaţie civică/educaţie pentru societate. In: Centenarul unirii:: educatia in spiritul valorilor nationale din perspectiva dialogului pedagogic, 28-30 noiembrie 2018, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Garomont Studio", 2018, pp. 81-87. ISBN 978-9975-134-61-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Centenarul unirii: 2018
Simpozionul "Centenarul unirii: "
Chişinău, Moldova, 28-30 noiembrie 2018

Rolul valorilor universale şi naţionale în formarea continuă a profesorilor de istorie şi educaţie civică/educaţie pentru societate


Pag. 81-87

Ursu Valentina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 martie 2021


Rezumat

alue - based education is one of the most important and current school issues that contribute to the knowledge of the past and to the training of an active and useful citizen of contemporary society. The mission of History and Education for Society as a school discipline is primarily focused on understanding the past and diversity of the cultural and historical traditions of the world's people to remove prejudice and encourage tolerance among people. An important role in this process belongs to the teachers oriented towards the continuous formation of the students. Education based on universal and national values helps history and education teachers for society to acquire knowledge and understanding about the orientation of their values to the values of others and the significance of values in everyday life.

Cuvinte-cheie
universal values, national values, Continuous training, curriculum, citizenship