Educația pentru sănătate la lecția de chimie prin prisma transdisciplinarității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
565 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-06 14:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
372.861.3:37.033+54 (1)
Educație (14334)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
SM ISO690:2012
BOTNARAȘ, Nina. Educația pentru sănătate la lecția de chimie prin prisma transdisciplinarității. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor naturii, 27-28 februarie 2021, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2021, Vol. 2, pp. 139-146. ISBN 978-9975-76-319-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2021
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 27-28 februarie 2021

Educația pentru sănătate la lecția de chimie prin prisma transdisciplinarității

CZU: 372.861.3:37.033+54

Pag. 139-146

Botnaraș Nina
 
Colegiul Naţional de Comerţ al ASEM
 
 
Disponibil în IBN: 12 martie 2021


Rezumat

Lumea în care trăim este o lume a schimbării, modernizării atât pe plan social, precum și educativ. Schimbarea în pozitiv a ființei umane, identificabilă cu educația, reprezintă cea mai importantă valoare umană, fiind promovată în școala contemporană prin educația pentru sănătate și mediu. Educația pentru sănătate și mediu în școală este o componentă a educației prin care se realizează formarea și dezvoltarea conștiinței, conduitei, formarea profilului sănătos al personalității, elaborarea comportamentului ecologic față de sine și natură. O mare importanță pentru dezvoltarea educației ecologice și pentru sănătate la elevi la orele de chimie revin activităților de curs și extracurriculare, ce se caracterizează printr-un conținut: științific, culturalartistic, ecologic, moral- civic, umanitar și un caracter creativ. Aceste activități oferă posibilitatea abordărilor intra-, inter- și transdisciplinar. Dezvoltarea la elevi a competențelor și abilităților pentru un mod sănătos de viață într-o manieră artistică, permite dezvoltarea armonioasă, educând la elevi simțul frumosului, competența de exprimare, de ținută și imaginea de sine.

The world we live in is a world of change, a world of social and educational modernization. The change done by a human being towards what is good, affiliated with education, represents the most important human value, being promoted in contemporary schools through education of health and environment. Education of health and environment in school is a part of education that forms and develops one’s conscience, conduct, the forming of a healthy personality and improving ecological behavior. A big role in development of ecological education and pupils’ health at chemistry lessons is played by extracurricular and course activities, which are characterized through scientific, cultural, artistic, ecological, moral, civic, humanitarian and creative content. These activities offer the possibility of intra-, inter- and transdisciplinary approaches. Development of the pupils’ competences and abilities for a healthy lifestyle in an artistic manner allows harmonious development, educating pupils about the sense of beauty, expressive competence and self-image.

Cuvinte-cheie
educaţie, sănătate, mediul ambiant, conştientizare, informare,

education, health, ambient environment, awareness, information