Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
627 30 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-04 21:37 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.014.5:159.942(478) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 BATOG, Mariana. Dimensiunea afectivităţii reflectată în actele de politici naţionale în educaţie. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 108-116. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557261 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557261 | ||||||
CZU: 37.014.5:159.942(478) | ||||||
Pag. 108-116 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Bunăstarea psihoemoţională a elevului în cadrul procesului de învăţare este foarte importantă, iar şcoala e necesar să ofere un mediu educaţional favorabil şi sigur pentru sănătatea emoțională a elevilor. Considerăm relevantă necesitatea includerii în actele normative şi reglatorii din educație a prevederilor în scopul consolidării dimensiunii psihologice afective, şi anume – a bunăstării emoţionale a elevilor. Studiile de politici educaționale naţionale confirmă faptul că politicile educaţionale sunt dezechilibrate în acest sens şi oferă prioritate formării altor dimensiuni psihologice, decât cea de bună-stare emoţională. Formarea disponibilităţilor afective devine o finalitate importantă a educaţiei şi o sarcină majoră a psihologilor şcolari. Crearea noilor structuri la nivel de stat şi promovarea legilor ce vor facilita activitatea psihologilor în instituțiile educaționale este indispensabilă. Totodată, este necesară extinderea cercetărilor ştiinţifice în vederea studierii particularităţilor afectivităţii elevilor în noile condiţii vitale, a caracteristicilor sferei emoţionale a elevilor ca răspuns la noile provocări societale. |
||||||
Cuvinte-cheie afectivitate, bunăstare emoţională, echilibru psihoemoțional, studiu experimental, acte de politici naționale, asistenţă psihologică, affectivity, emotional well-being, psychoemotional balance, experimental study, acts of national policies, psychological assistance |
||||||
|