Dimensiunea afectivităţii reflectată în actele de politici naţionale în educaţie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
627 30
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-04 21:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.014.5:159.942(478) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
BATOG, Mariana. Dimensiunea afectivităţii reflectată în actele de politici naţionale în educaţie. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 108-116. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557261
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Dimensiunea afectivităţii reflectată în actele de politici naţionale în educaţie

The dimension of affectivity reflected in the national education policy acts

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557261
CZU: 37.014.5:159.942(478)

Pag. 108-116

Batog Mariana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

Bunăstarea psihoemoţională a elevului în cadrul procesului de învăţare este foarte importantă, iar şcoala e necesar să ofere un mediu educaţional favorabil şi sigur pentru sănătatea emoțională a elevilor. Considerăm relevantă necesitatea includerii în actele normative şi reglatorii din educație a prevederilor în scopul consolidării dimensiunii psihologice afective, şi anume – a bunăstării emoţionale a elevilor. Studiile de politici educaționale naţionale confirmă faptul că politicile educaţionale sunt dezechilibrate în acest sens şi oferă prioritate formării altor dimensiuni psihologice, decât cea de bună-stare emoţională. Formarea disponibilităţilor afective devine o finalitate importantă a educaţiei şi o sarcină majoră a psihologilor şcolari. Crearea noilor structuri la nivel de stat şi promovarea legilor ce vor facilita activitatea psihologilor în instituțiile educaționale este indispensabilă. Totodată, este necesară extinderea cercetărilor ştiinţifice în vederea studierii particularităţilor afectivităţii elevilor în noile condiţii vitale, a caracteristicilor sferei emoţionale a elevilor ca răspuns la noile provocări societale.

The psychoemotional well-being of the pupils in the learning process is very important, and the school needs to provide a favourable and safe educational environment for their emotional health. We consider relevant the need to include in the normative and regulatory acts for education the provisions in order to strengthen the emotional psychological dimension, namely the emotional well-being of the pupils. Studies of national education policies confirm that education policies are unbalanced in this sense and give priority to the formation of other psychological dimensions than that of emotional well-being. The formation of affective availabilities becomes an important goal of education and a major task of school psychologists. The creation of new structures at the state level and the promotion of laws that will facilitate the work of psychologists in educational institutions is indispensable. At the same time, it is necessary to expand scientific research in order to study the particularities of the affectivity of pupils in new vital conditions, and the characteristics of the emotional sphere of pupils in response to new societal challenges.

Cuvinte-cheie
afectivitate, bunăstare emoţională, echilibru psihoemoțional, studiu experimental, acte de politici naționale, asistenţă psihologică,

affectivity, emotional well-being, psychoemotional balance, experimental study, acts of national policies, psychological assistance