Psychological support of graduates’ professional development of higher education institutions in the employment situation
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
668 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-13 21:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.126:159.9 (4)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
GOROVA, Olena. Psychological support of graduates’ professional development of higher education institutions in the employment situation. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 23-27. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557083
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Psychological support of graduates’ professional development of higher education institutions in the employment situation

Suportul psihologic acordat absolvenților instituțiilor universitare în procesul de angajare

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557083
CZU: 378.126:159.9

Pag. 23-27

Gorova Olena
 
University of Educational Management
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2021


Rezumat

The article analyses the problem of professional development of university graduates in the employment situation. An essential stage of individual’s professional development is considered the job searching and the beginning of self-employment. The study indicates the possible ways of the response of university graduates in the employment situation, which depends on the level of development of professional reflection and the type of value attitude to the profession. The research substantiates the necessity of development of the programme of psychological support of professional development of the person in a situation of employment. The article determined the chief organisation theoretical approaches and principles of the psychological support form for university graduates employment.

Autorul analizează problema privind dezvoltarea profesională a absolvenților instituțiilor universitare în procesul de angajare la un loc de muncă. O etapă esențială în dezvoltarea profesională poate fi considerată etapa de căutare a unui loc de muncă și consolidarea unui nou statut, a celui de angajat. Sunt evidențiate posibile tipuri de conduită a absolvenților în procesul de angajare care sunt direct relaționate de gradul de dezvoltare a capacității de reflecție profesională și de atitudinea față de profesie. Rezultatele cercetării demonstrează necesitatea elaborării unui program de suport psihologic al absolvenților aflați în căutarea unui loc de muncă. În acest sen, sunt analizate abordările teoretice de bază și principiile de organizare a unui training pentru asigurarea suportului psihologic al absolvenților în procesul de angajare.

Cuvinte-cheie
Professional development, professionalisation, employment situation, psychological support,

dezvoltare profesională, profesionalizare, situație de angajare, suport psihologic