Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
599 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-12 22:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
001.2:008:821.135.1-1.09 (2) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1405) |
Civilizație. Cultură. Progres (827) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2137) |
SM ISO690:2012 HOLBAN, Ion. Opera eminesciană - un îndreptar al educației naționale. In: Fizica şi Tehnologiile Moderne, 2020, nr. 3-4(71-72), pp. 60-106. ISSN 1810-6498. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Fizica şi Tehnologiile Moderne | ||||||
Numărul 3-4(71-72) / 2020 / ISSN 1810-6498 /ISSNe 2537-6349 | ||||||
|
||||||
CZU: 001.2:008:821.135.1-1.09 | ||||||
Pag. 60-106 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Eminescu s-a zbătut pentru edificarea unei societăți bazate pe cunoaștere. Opera sa integrală conține schela unui vast sistem educațional, care prevede un învăţământ unitar, pluridisciplinar, aşezat pe baze ştiinţifice solide, conforme cu legile pedagogiei și psihologiei, cu programe adaptate unui spectru larg de elevi, orientat spre propășirea țării. Instruirea bazată pe profesor, centrată pe elev, orientată spre reuşita acestuia, materialul predat metodic pe potriva puterii de înţelegere a elevului și în concordanță cu firea lui. Învăţarea una activă, să se facă prin motivarea elevilor și încurajarea lor în puterile proprii, să-i învețe a gândi independent, critic, cum să adere conștient la idei, noțiuni, să ia decizii. Să practice cele mai progresiste metode de instruire: istorică, genetică, inductivă, deductivă, de analiză și sinteză, în spiritul antichități etc. Școala să fie una a științei, să urmeze ştiinţa la distanță mică, elevilor să li se asigure dreptul şi libertatea de a-şi alege şcoala şi profesorii, statul să încurajeze învățământul superior. Cadrele didactice să se distingă prin inteligenţă şi ştiinţă, dragoste pentru elevi și obiectul de studiu, sete de a afla adevărul științific, de a se perfecționa, să posede abilități de a se emoționa, ispiti și a convinge, de a trezi la elevi curiozitatea și interesul pentru cunoaștere și creație. Statul să aibă o strategie de formare şi de perfecţionare a formatorilor. Scopul școlii – să dezvolte inteligențele și vocațiile elevilor, să educe profesioniști, oameni cu individualitate, cu caracter, cu conștiința de sine, cu înalte calități morale, gata pentru îndeplinirea unor misiuni istorice. Eminescu a impus fiinţei umane un mod aparte de a fi şi a gândi, de a avea o trăire activă în istorie, în eternitatea spiritului creator; opera sa poate servi drept îndreptar al educaţiei naţionale. Prin muncă onestă, dragoste de carte, de adevăr, de frumos, un popor cu conştiinţă de sine poate deveni un păstrător de înalte valori ştiinţifice, culturale şi morale. |
||||||
Cuvinte-cheie Eminescu, societate bazată pe cunoaştere, școală modernă, metode de predare, rolul pedagogului, creșterea de personalități, antiteze știință, educație – cultură, etică, Eminescu, knowledge-based society, modern school, methods of teaching, role of the educator, growth of personalities, antithesis of science, education - culture, ethics |
||||||
|