Ambiguity in media headlines. Ways and means of resolving ambiguity
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
2702 59
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-31 17:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
81’37:070.431 (1)
Lingvistică. Limbi (5052)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
SM ISO690:2012
BULAC, Marcela. Ambiguity in media headlines. Ways and means of resolving ambiguity. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova: . Științe umanistice. Științe sociale, 26 septembrie 2020, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, SU, SS, pp. 64-67. ISBN 978-9975-152-38-9. ISSN 1857-3665.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova
SU, SS, 2020
Conferința "Analele ştiinţifice ale USM. Științe umanistice. Științe sociale"
Chișinău, Moldova, 26 septembrie 2020

Ambiguity in media headlines. Ways and means of resolving ambiguity

CZU: 81’37:070.431

Pag. 64-67

Bulac Marcela
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 20 octombrie 2020


Rezumat

Această cercetare are la bază două concepte, precum ambiguitatea și titlul de știri cu scopul de a studia interdependența dintre ele, de a investiga aspectele care duc la fenomenul de ambiguitate și de a găsi metode de dezambiguizare a titlurilor de știri. Studierea materialului teoretic a arătat că există patru aspecte care creează probleme în înțelegerea sensului unui titlu: ambiguitatea lexicală, ambiguitatea pragmatică, ambiguitatea structurală și titlurile ce conțin mai multe tipuri de ambiguități. Astfel, în cadrul acestei cercetări am demonstrat faptul că un procent mare din titlurile de știri se bazează pe fenomenul ambiguității, acesta creând curiozitate, controversă și confuzie.