Articolul precedent |
Articolul urmator |
2702 59 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-31 17:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
81’37:070.431 (1) |
Lingvistică. Limbi (5052) |
Ziare. Presă. Jurnalism (561) |
SM ISO690:2012 BULAC, Marcela. Ambiguity in media headlines. Ways and means of resolving ambiguity. In: Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova: . Științe umanistice. Științe sociale, 26 septembrie 2020, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2020, SU, SS, pp. 64-67. ISBN 978-9975-152-38-9. ISSN 1857-3665. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Analele Ştiinţifice ale Universităţii de Stat din Moldova SU, SS, 2020 |
||||||
Conferința "Analele ştiinţifice ale USM. Științe umanistice. Științe sociale" Chișinău, Moldova, 26 septembrie 2020 | ||||||
|
||||||
CZU: 81’37:070.431 | ||||||
Pag. 64-67 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Această cercetare are la bază două concepte, precum ambiguitatea și titlul de știri cu scopul de a studia interdependența dintre ele, de a investiga aspectele care duc la fenomenul de ambiguitate și de a găsi metode de dezambiguizare a titlurilor de știri. Studierea materialului teoretic a arătat că există patru aspecte care creează probleme în înțelegerea sensului unui titlu: ambiguitatea lexicală, ambiguitatea pragmatică, ambiguitatea structurală și titlurile ce conțin mai multe tipuri de ambiguități. Astfel, în cadrul acestei cercetări am demonstrat faptul că un procent mare din titlurile de știri se bazează pe fenomenul ambiguității, acesta creând curiozitate, controversă și confuzie. |
||||||
|