Starea subiectivă de bine, satisfacţia muncii şi persistenţa motivaţională la cadrele didactice din învăţământul primar
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
733 63
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-23 19:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015.3 (741)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
SM ISO690:2012
POPESCU, Maria, NEGURĂ, Ion. Starea subiectivă de bine, satisfacţia muncii şi persistenţa motivaţională la cadrele didactice din învăţământul primar. In: Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială , 2020, nr. 2(59), pp. 28-50. ISSN 1857-0224.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie. Pedagogie Specială. Asistenţă Socială
Numărul 2(59) / 2020 / ISSN 1857-0224 /ISSNe 1857-4432

Starea subiectivă de bine, satisfacţia muncii şi persistenţa motivaţională la cadrele didactice din învăţământul primar

Subjective well-being, job satisfaction and motivational persistence at teaching staff in primary education

CZU: 37.015.3

Pag. 28-50

Popescu Maria, Negură Ion
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 22 iulie 2020


Rezumat

Reprezentările sociale (RS) apar şi se formează în cadrul societăţii grație anumitor procese sociale, au o anumită durată și o structură internă în continuă elaborare și transformare. Transformarea unei RS are loc datorită elementelor sociale noi. În cercetarea noastră am studiat starea subiectivă de bine (SSB), satisfacţia muncii (SM) şi persistenţa motivaţională (PM) ca elemente esențiele ale reprezentări sociale ale muncii cadrelor didactice. În articol sunt prezentate rezultatele privind optimizarea stării subiective de bine (SSB), satisfacţiei muncii (SM) şi persistenţei motivaţionale (PM) prin program special de intervenție psihologică și impactul lor asupra reorganizării elementelor centrale și periferice ale reprezentării sociale a muncii la învățătorii din ciclul primar.

Social representations (SR) appear and are formed within society thanks to certain social processes, have a certain duration and an internal structure in continuous elaboration and transformation. The transformation of an RS takes place due to new social elements. In our research we studied subjective wellbeing (SSB), job satisfaction (MS) and motivational persistence (PM) as essential elements of teachers' social representation of work. The article presents the results on the optimization of subjective well-being (SSB), job satisfaction (MS) and motivational persistence (PM) through a special psychological intervention program and their impact on the reorganization of the central and peripheral elements of social representation of work in teachers.

Cuvinte-cheie
reprezentărări sociale, stare subiectivă de bine, persistenţă motivaţională, satisfacția muncii, muncă, cadre didactice,

social representations, subjective well-being, motivational persistence, job satisfaction, work, teachers