Comerțul interior – bogăția țării
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
397 10
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-20 12:34
SM ISO690:2012
PASKUI, Ionela. Comerțul interior – bogăția țării. In: Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor, 1-3 aprilie 2020, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: 2020, Vol.2, pp. 334-336. ISBN 978-9975-45-634-0 (Vol. II).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor
Vol.2, 2020
Conferința "Conferinţa tehnico-ştiinţifică a studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor"
Chișinău, Moldova, 1-3 aprilie 2020

Comerțul interior – bogăția țării


Pag. 334-336

Paskui Ionela
 
Universitatea Tehnică a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 1 iulie 2020


Rezumat

Numeroase dovezi demonstrează legăturile directe dintre comerț și dezvoltarea umană a țării. În general, gradul sporit de deschidere a economiei contribuie pozitiv la creșterea potențialului uman al țării. În sfera comerțului este întâlnită activitatea prestată de către deținătorii de patentă de întreprinzător. Chiar dacă este o ocupație profitabilă, încasările în bugetul de stat sunt nesemnificative din cauza lipsei evidenței fiscale. Majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii practică activități comerciale pentru că sunt mai multe facilități în a conduce afacerea. Deși în comerțul este antrenat un număr mare din populația aptă de lucru, aceasta ramură are foarte multe cadre necalificate. Astfel, din cauză lipsei cunoștințelor și caracteristicilor produsului, consumatorul nu cunoaște informația necesară și apar divergențe atât între consumatori, cât și între vânzători și consumatori.

Cuvinte-cheie
economie, cifra de afaceri, comerț cu amănuntul, patentă, piaţă