Formarea competenţelor filologice: concept, sistem, praxis
Закрыть
Articolul precedent
Articolul urmator
658 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-04 11:33
SM ISO690:2012
ŞLEAHTIŢCHI, Maria. Formarea competenţelor filologice: concept, sistem, praxis. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 71-74. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Formarea competenţelor filologice: concept, sistem, praxis


Pag. 71-74

Şleahtiţchi Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

În comunicare se iau în discuţie conceptul şi practicile de formare a competenţelor filologice în sistemul de instruire universitară. Sînt prezentate cele trei trepte ale formării universitare şi se evidenţiază specificul fiecăreia. Analiza se sprijină pe stipulările actelor reglatoare, elaborate de instituţiile de resort, şi pe experienţa de organizare a studiilor filologice de toate nivelele: licenţă, masterat, doctorat. În lucrare se propun soluţii şi recomandări ce au ca finalitate îmbunătăţirea formării viitorilor filologi şi profesori-filologi. 

 Dans la communication en question on aborde le concept et les pratiques de formation des compétences philologiques à l'université. On présente les trois étapes de formation universitaire et on met en évidence le spécifique de chaque étape. L'analyse est basée sur les dispositions des documents réglementaires, élaborés par les institutions compétentes, et sur l'expérience de l'organisation des études philologiques à tous les niveaux: licence, master, doctorat. Dans le travail on propose des solutions et des recommandations qui visent à améliorer la formation des futurs philologues et enseignants-philologues.  

Cuvinte-cheie
competențe, concept, sistem, praxis, plan-cadru, licență, masterat, doctorat, plan de studii, unităţi de curs, management educaţional,

compétences, des concepts, des systèmes, la praxis, plan-cadre, licence, master, doctorat, le curriculum, les unités de cours, gestion de l'éducation

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Şleahtiţchi, M.N.</creatorName>
<affiliation>Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Formarea competenţelor filologice: concept, sistem, praxis</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2011</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-50-060-9 </relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>competențe</subject>
<subject>concept</subject>
<subject>sistem</subject>
<subject>praxis</subject>
<subject>plan-cadru</subject>
<subject>licență</subject>
<subject>masterat</subject>
<subject>doctorat</subject>
<subject>plan de studii</subject>
<subject>unităţi de curs</subject>
<subject>management educaţional</subject>
<subject>compétences</subject>
<subject>des concepts</subject>
<subject>des systèmes</subject>
<subject>la praxis</subject>
<subject>plan-cadre</subject>
<subject>licence</subject>
<subject>master</subject>
<subject>doctorat</subject>
<subject>le curriculum</subject>
<subject>les unités de cours</subject>
<subject>gestion de l'éducation</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2011</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>&Icirc;n comunicare se iau &icirc;n discuţie conceptul şi practicile de formare a competenţelor filologice &icirc;n sistemul de instruire universitară. S&icirc;nt prezentate cele trei trepte ale formării universitare şi se evidenţiază specificul fiecăreia. Analiza se sprijină pe stipulările actelor reglatoare, elaborate de instituţiile de resort, şi pe experienţa de organizare a studiilor filologice de toate nivelele: licenţă, masterat, doctorat. &Icirc;n lucrare se propun soluţii şi recomandări ce au ca finalitate &icirc;mbunătăţirea formării viitorilor filologi şi profesori-filologi.&nbsp;</p></description>
<description xml:lang='fr' descriptionType='Abstract'><p>&nbsp;Dans la communication en question on aborde le concept et les pratiques de formation des comp&eacute;tences philologiques &agrave; l&#39;universit&eacute;. On pr&eacute;sente les trois &eacute;tapes de formation universitaire et on met en &eacute;vidence le sp&eacute;cifique de chaque &eacute;tape. L&#39;analyse est bas&eacute;e sur les dispositions des documents r&eacute;glementaires, &eacute;labor&eacute;s par les institutions comp&eacute;tentes, et sur l&#39;exp&eacute;rience de l&#39;organisation des &eacute;tudes philologiques &agrave; tous les niveaux: licence, master, doctorat. Dans le travail on propose des solutions et des recommandations qui visent &agrave; am&eacute;liorer la formation des futurs philologues et enseignants-philologues. &nbsp;</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>