Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
746 57 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-06 22:14 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.922.8 (298) |
Психология (3454) |
SM ISO690:2012 CRIVOI, Aurelia, BACALOV, Iurie, CHIRIŢA, Elena, ILIEŞ, Ana, DRUŢA, Adriana, PARA, Iulian, POZDNEACOVA, Ilona, COJOCARI, Lidia. Stresul şi rolul lui în activitatea fizică și creativă la adolescenți. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Reale şi ale Naturii), 2020, nr. 1(131), pp. 111-120. ISSN 1814-3237. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3953992 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Reale şi ale Naturii) | ||||||
Numărul 1(131) / 2020 / ISSN 1814-3237 /ISSNe 1857-498X | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3953992 | ||||||
CZU: 159.922.8 | ||||||
Pag. 111-120 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În societatea de astăzi, omul este expus din ce în ce mai mult influenţelor din mediul extern, la o mulţime de factori care acționează asupra stării lui psihice sau fizice. În urma acţiunii acestor factori, omul poate intra într-o stare fizică şi emoţională numită stres, când se dezvoltă o reacţie a organismului. Stresul exercită o influenţă mare şi asupra adolescenților din punct de vedere cognitiv, dar și creativ. El poate atât diminua, cât şi mări starea emoțională, aceasta depinde la fel de tipul de stres la care e supusă persoana, precum şi de tipul ei de personalitate. Efectele stresului se fac vizibile printr-un șir de reacții ale organismului: emotive, creative, fiziologice și organizaționale |
||||||
Cuvinte-cheie stres, creativitate, eustres, distres, activitate cognitivă, indici antropometrici, indici cardiovasculari, stress, creativity, eustress, distress, cognitive activity, anthropometric indices, cardiovascular indices |
||||||
|
Dublin Core Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <oai_dc:dc xmlns:dc='http://purl.org/dc/elements/1.1/' xmlns:oai_dc='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xsi:schemaLocation='http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc/ http://www.openarchives.org/OAI/2.0/oai_dc.xsd'> <dc:creator>Crivoi, A.P.</dc:creator> <dc:creator>Bacalov, I.</dc:creator> <dc:creator>Chiriţa, E.</dc:creator> <dc:creator>Ilieş, A.</dc:creator> <dc:creator>Druţa, A.P.</dc:creator> <dc:creator>Para, I.</dc:creator> <dc:creator>Pozdneacova, I.</dc:creator> <dc:creator>Cojocari, L.</dc:creator> <dc:date>2020-08-13</dc:date> <dc:description xml:lang='ro'><p>În societatea de astăzi, omul este expus din ce în ce mai mult influenţelor din mediul extern, la o mulţime de factori care acționează asupra stării lui psihice sau fizice. În urma acţiunii acestor factori, omul poate intra într-o stare fizică şi emoţională numită stres, când se dezvoltă o reacţie a organismului. Stresul exercită o influenţă mare şi asupra adolescenților din punct de vedere cognitiv, dar și creativ. El poate atât diminua, cât şi mări starea emoțională, aceasta depinde la fel de tipul de stres la care e supusă persoana, precum şi de tipul ei de personalitate. Efectele stresului se fac vizibile printr-un șir de reacții ale organismului: emotive, creative, fiziologice și organizaționale</p></dc:description> <dc:description xml:lang='en'><p>In today's society, the human being is increasingly exposed to influences from the external environment, to a lot of factors that act on his mental or physical state. As a result of the action of these factors, the man can enter a physical and emotional state called stress, when a reaction of the body develops. Stress also has a great influence on adolescents bosh in a cognitive way and in a creative one. It can both diminish os increase the emotional state, this depending much on the type of stress to which the person is subjected and on the personality type. The effects of stress being visible through a string of reactions of the body: emotive, creative, physiological and organizational.</p></dc:description> <dc:identifier>10.5281/zenodo.3953992</dc:identifier> <dc:source>Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Reale şi ale Naturii) 131 (1) 111-120</dc:source> <dc:subject>stres</dc:subject> <dc:subject>creativitate</dc:subject> <dc:subject>eustres</dc:subject> <dc:subject>distres</dc:subject> <dc:subject>activitate cognitivă</dc:subject> <dc:subject>indici antropometrici</dc:subject> <dc:subject>indici cardiovasculari</dc:subject> <dc:subject>stress</dc:subject> <dc:subject>creativity</dc:subject> <dc:subject>eustress</dc:subject> <dc:subject>distress</dc:subject> <dc:subject>cognitive activity</dc:subject> <dc:subject>anthropometric indices</dc:subject> <dc:subject>cardiovascular indices</dc:subject> <dc:title> Stresul şi rolul lui în activitatea fizică și creativă la adolescenți</dc:title> <dc:type>info:eu-repo/semantics/article</dc:type> </oai_dc:dc>