Concretizări ale ascultării active în comunicarea didactică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
666 36
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 20:05
SM ISO690:2012
HOBJILĂ, Angelica. Concretizări ale ascultării active în comunicarea didactică. In: Lumina verbului matern: Profesorul și savantul Irina Condrea – prezență remarcabilă în mediul academic și cultural din Republica Moldova, Ed. 1, 25 octombrie 2019, Chişinău. Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 355-361.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Lumina verbului matern 2019
Conferința "Lumina verbului matern"
1, Chişinău, Moldova, 25 octombrie 2019

Concretizări ale ascultării active în comunicarea didactică


Pag. 355-361

Hobjilă Angelica
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 19 martie 2020


Rezumat

Ascultarea activă se manifestă, în comunicare, în ipostaze diferite, analizate în general, în studiile de specialitate, în funcție de situația „de informare”, „de confirmare” sau „conflictuală” căreia/ cărora i/ li se subsumează. Particularizând, comunicarea didactică implică o serie de concretizări ale ascultării active subordona- te intenției comunicative a locutorului (profesor/ elev/ student), deschiderii acestu- ia către interlocutor, verificării înțelegerii mesajului, întăririi ideilor/ sentimentelor transmise, reformulărilor (simțite ca) necesare, raportării la indicatori verbali/ non- verbali/ paraverbali, ce presupun dezambiguizare/ dublare/ întărire etc. Studiul de față propune identificarea și analiza unor astfel de concretizări ale ascultării active în contexte de comunicare didactică transcrise în volumul coordonat de L. Hoarță Cără- ușu, Corpus de limbă română vorbită actuală nedialectală (Iași, 2013).

Active listening is manifested, in communication, in different con- cretizations, analyzed in general, in specialized studies, depending on the situation of “information”, “confirmation” or “conflict” to which / they are subsumed. In par- ticular, the didactic communication involves a series of concretizations of the active listening subordinated to the communicative intention of the speaker (teacher / student), its opening to the interlocutor, verifying the understanding of the mes- sage, reinforcing the ideas / feelings transmitted, reformulations (felt as needed), reporting to verbal / nonverbal / paraverbal indicators that require disambigua- tion / doubling / reinforcement, etc. The present study proposes to identify and analyze such concretizations of active listening in didactic communication contexts transcribed in the volume coordinated by L. Hoarță Cărăușu, Corpus of romanian language spoken non-dialectically (Iași, 2013).

Cuvinte-cheie
comunicare didactică, ascultare activă, informare, confirmare, empatie,

didactic communication, active listening, information, confirmation, empathy