Articolul precedent |
Articolul urmator |
666 36 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 20:05 |
SM ISO690:2012 HOBJILĂ, Angelica. Concretizări ale ascultării active în comunicarea didactică. In: Lumina verbului matern: Profesorul și savantul Irina Condrea – prezență remarcabilă în mediul academic și cultural din Republica Moldova, Ed. 1, 25 octombrie 2019, Chişinău. Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2019, pp. 355-361. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Lumina verbului matern 2019 | ||||||
Conferința "Lumina verbului matern" 1, Chişinău, Moldova, 25 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 355-361 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ascultarea activă se manifestă, în comunicare, în ipostaze diferite, analizate în general, în studiile de specialitate, în funcție de situația „de informare”, „de confirmare” sau „conflictuală” căreia/ cărora i/ li se subsumează. Particularizând, comunicarea didactică implică o serie de concretizări ale ascultării active subordona- te intenției comunicative a locutorului (profesor/ elev/ student), deschiderii acestu- ia către interlocutor, verificării înțelegerii mesajului, întăririi ideilor/ sentimentelor transmise, reformulărilor (simțite ca) necesare, raportării la indicatori verbali/ non- verbali/ paraverbali, ce presupun dezambiguizare/ dublare/ întărire etc. Studiul de față propune identificarea și analiza unor astfel de concretizări ale ascultării active în contexte de comunicare didactică transcrise în volumul coordonat de L. Hoarță Cără- ușu, Corpus de limbă română vorbită actuală nedialectală (Iași, 2013). |
||||||
Cuvinte-cheie comunicare didactică, ascultare activă, informare, confirmare, empatie, didactic communication, active listening, information, confirmation, empathy |
||||||
|