Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
718 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-26 13:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
374.1:005.7 (1) |
Instrucție și educație în afara școlii. Continuarea educației. Educație permanentă (211) |
Management organizațional (OM) (145) |
SM ISO690:2012 VINTILĂ, Vadim. Conceptualizarea pregătirii profesionale prin învățarea organizațională. In: Administrarea Publică, 2020, nr. 1(105), pp. 128-135. ISSN 1813-8489. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3707658 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Administrarea Publică | ||||||
Numărul 1(105) / 2020 / ISSN 1813-8489 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3707658 | ||||||
CZU: 374.1:005.7 | ||||||
Pag. 128-135 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The objective of the study is to analyze the conceptualization of the professional training through the organizational learning. The materials included in the research are articles, monographs, published in the country and abroad. The applied methods include: induction, deduction, comparative analysis, synthesis of bibliographic sources. The conceptual apparatus is defined and some theories are addressed with reference to the professional training process, highlighted theoretical aspects of learning, as well as concepts used to evoke the respective activity. A special place is given to the definition of the vocational training activity through the organizational learning. The final conclusion lies in the need to increase the quality of human capital by capitalizing on the learning process within organizations. |
||||||
Cuvinte-cheie education, professional training, organizational learning, educaţie, pregătire profesională, învățarea organizațională |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <identifier identifierType='DOI'>10.5281/zenodo.3707658</identifier> <creators> <creator> <creatorName>Vintilă, V.</creatorName> <affiliation>Academia de Administrare Publică, Republica Moldova, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Conceptualizarea pregătirii profesionale prin învățarea organizațională</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2020</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1813-8489</relatedIdentifier> <subjects> <subject>education</subject> <subject>professional training</subject> <subject>organizational learning</subject> <subject>educaţie</subject> <subject>pregătire profesională</subject> <subject>învățarea organizațională</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>374.1:005.7</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2020-03-16</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The objective of the study is to analyze the conceptualization of the professional training through the organizational learning. The materials included in the research are articles, monographs, published in the country and abroad. The applied methods include: induction, deduction, comparative analysis, synthesis of bibliographic sources. The conceptual apparatus is defined and some theories are addressed with reference to the professional training process, highlighted theoretical aspects of learning, as well as concepts used to evoke the respective activity. A special place is given to the definition of the vocational training activity through the organizational learning. The final conclusion lies in the need to increase the quality of human capital by capitalizing on the learning process within organizations.</p></description> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Studiul are drept obiectiv analiza conceptualizării pregătirii profesionale prin învățarea organizațională. Materialele incluse în cercetare reprezintă articole, monografii, publicate în țară și peste hotare. Metodele aplicate includ: inducția, deducția, analiza comparată, sinteza surselor bibliografice. Este definit aparatul conceptual și abordate unele teorii cu referire la procesul de pregătire profesională, reliefate aspecte teoretice ale învățării, precum și concepte utilizate pentru evocarea activității respective. Un loc special este acordat definirii activității de pregătire profesională prin învățarea organizațională. Concluzia finală rezidă în necesitatea sporirii calității capitalului uman prin valorificarea procesului de învățare în cadrul organizațiilor.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>