Conţinutul valoric – indicator al adaptării psihosociale a studenţilor anului I
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
471 2
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-28 13:43
SM ISO690:2012
PUZUR, Elena. Conţinutul valoric – indicator al adaptării psihosociale a studenţilor anului I. In: Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne : conferinţă ştiinţifică internaţională, 11-12 decembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2014, Partea 2-a. , pp. 317-323. ISBN 978-9975-48-068-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne
Partea 2-a. , 2014
Conferința "Eficientizarea învăţământului – vector al politicilor educaţionale moderne"
Chişinău, Moldova, 11-12 decembrie 2014

Conţinutul valoric – indicator al adaptării psihosociale a studenţilor anului I


Pag. 317-323

Puzur Elena
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

The success of psychosocial adaptation of student is determined both by individual characteristics and by the social environment. A key indicator of psychosocial adaptation process is the value content of the first year student ‘studies, this transforming him/her significantly under the influence of a number of psychosocial factors. Determination of value of personality requires taking into consideration the interaction between all the demands and expectations that society makes to individual and requirements and expectations and assembly that the individual has towards society. In this article I determined the relationship between the level of psychosocial adaptation and system values of the first year student in the university environment.