Perspective inter- și transdisciplinare în cercetarea artei dramaturgice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
603 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-17 22:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
792.03 (51)
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (521)
SM ISO690:2012
GHILAŞ, Ana. Perspective inter- și transdisciplinare în cercetarea artei dramaturgice. In: Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine: dedicată zilelor europene ale patrimoniului, Ed. 1, 23-24 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Biblioteca Naţională a Republicii Moldova, 2019, Ediția 1, p. 42. ISBN 978-9975-3290-4-0.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Patrimoniul cultural de ieri – implicații in dezvoltarea societatii durabile de maine
Ediția 1, 2019
Conferința "Patrimoniul cultural de ieri – implicații în dezvoltarea societății durabile de mâine"
1, Chişinău, Moldova, 23-24 septembrie 2019

Perspective inter- și transdisciplinare în cercetarea artei dramaturgice

CZU: 792.03

Pag. 42-42

Ghilaş Ana
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 26 februarie 2020


Rezumat

La etapa contemporană, științe precum teoria artelor, etnologia, antropologia, sociologia, teoria comunicării ș.a., propun metode și tehnici de receptare, valorificare inter-, trans- și multidisciplinare ale discursului cultural. În strânsă legătură cu contextualitatea (socială, ideologică, culturală) și, respectiv, cu schimbările de paradigmă, se reliefează anumite perspective de abordare a diverselor tipuri de discursuri. Astfel, categoria memoriei contribuie actualmente la afirmarea unei noi paradigme în cercetările umanistice – memoria culturală, după J. și A. Assmann, arta ca medium al memoriei, aceasta continuând o altă paradigmă ce se referă la comunicarea culturală – intermedialitatea, un mod de interacțiune a artelor și a altor medii de comunicare într-un singur discurs cultural. Evidențiem rolul intermedialității în structurarea unui text artistic: „pictura verbală” în textul dramaturgic, teatralitatea și/sau muzicalitatea prozei, precum și alte aspecte ale interferenței și interacțiunii artelor și mediilor, devenite actuale în relevarea caracterului „poliglot” și polisemnificativ al culturii în general și al discursului artistic în special. un rol important îi revine, desigur, specificității viziunii artistice a individualității creatoare în procesul de reprezentare și interpretare a lumii prin mijlocirea relațiilor intratextuale și interdiscursive.