Renovarea calitativa a practicii educationale din perspectiva spiritualizarii învatamântului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
545 3
Ultima descărcare din IBN:
2021-05-27 20:07
SM ISO690:2012
ZOLOTARIOV, Elena. Renovarea calitativa a practicii educationale din perspectiva spiritualizarii învatamântului. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 140-151. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Renovarea calitativa a practicii educationale din perspectiva spiritualizarii învatamântului

Quality of renewing the educational practice in terms of spiritualisation of education


Pag. 140-151

Zolotariov Elena
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Ca răspuns la provocările societale generate de aprofundarea continuă a crizei în domeniul valorilor spirituale și morale articolul dat scoate în prima linie argumentarea necesității acute și a căilor viabile pentru a reîntoarce școala autohtonă la misiunea de umanizare și spiritualizare a naturii ființei umane. Prezenta lucrare vizează un proiect de inițiative inovaționale – produs al propriilor investigații științifice ale autorului, care au culminat cu dezvoltarea și transpunerea în viață a unei originale concepții de intervenție pedagogică, întruchipată într-un sistem practic de educație spirituală și morală a personalității în evoluție. Studiul urmărește sensibilizarea și impulsionarea comunității pedagogice pentru schimbarea de perspectivă a practicii școlare către valorile democrației, reconstituirea demersurilor, dezvoltarea competențelor profesionale necesare, care să poată garanta accesul omului în creștere la un sistem de învățământ, întemeiat pe concepțiile europene noi, compatibile cu valorile spirituale /morale, naționale și universale.

In response to social challenges arising from the continuous deepening of the crisis in spiritual and moral values this article forefront the explanation of the acute need and viable ways to return the local school to mission of humanization and spiritualization of human nature. This paper regards a project of innovative initiatives - a product of scientific investigations of the author, which culminated in the development and transference into life of an original conception of educational intervention embodied in a practical system of spiritual and moral education of a personality in development. The study aims at raising awareness and stimulating learning communities to change the perspective of the school practice by the values of democracy, to restructure approaches, developing professional skills necessary for guaranteeing access of growing humans to an educational system, based on the views of new EU –suitable with spiritual / moral, national and universal values.

Cuvinte-cheie
criza învățământului, cultura inovării, scopul educației inovative, „vechea orientare”, noua paradigmă, elementele forte ale schimbării,

education crisis, innovation culture, innovative education purpose „old guidance”, new paradigm, strong elements of change