Articolul precedent |
Articolul urmator |
757 52 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-28 08:09 |
SM ISO690:2012 NASTASIU, Silvia. Abordari teoretice ale competentei de comunicare interpersonala. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 151-156. ISBN 978-9975-3168-9-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences Ediția 8, 2017 |
|||||
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane" 8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017 | |||||
|
|||||
Pag. 151-156 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Educaţia bazată pe competenţe presupune o serie de dimensiuni noi, cum ar fi: dezvoltarea la utilizatori a capacităților de rezolvare dependentă a problemelor, formarea experienței individuale de rezolvare a dificultăților cognitive sau comunicative, accentuarea urmăririi modului de realizare a finalităţilor asumate, acordarea unui sens nou procesului de învăţare etc. Competenţa, la modul general, vizează eficiență şi adecvare, întrunește abilitatea de a aplica reguli gramaticale, de a formula expresii, enunțuri corecte și de a le folosi adecvat în contexte. Competenţa de comunicare nu presupune doar utilizarea factuală a limbajului, ci ancorarea în egală măsură în performanţa comunicaţională și evaluarea ei. Abordarea competențelor poate fi raportată la conceptul de inovaţie pedagogică și presupune o multitudine de forme de proiectare și de realizare a proceselor instructiv-educative. Din punct de vedere didactic, acest fapt presupune constituirea unei viziuni coerente asupra comunicării, structurată deopotrivă teoretic și practic. Fundalul teoretic al modelului comunicativ-funcțional selectează și corelează o serie de categorii dintre care definitorii sunt: situația de comunicare, funcțiile limbajului și competența de comunicare. Prin aceste categorii, studiul își propune să abordeze aria vastă a comunicării interpersonale. |
|||||
Cuvinte-cheie comunicare interpersonală, competenţe comunicative, eficient, abilităţi, deprinderi, limbaj, ascultare, interpersonal communication, communicative competences, effective, abilities, skills, listening |
|||||
|