Abordari teoretice ale competentei de comunicare interpersonala
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
757 52
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 08:09
SM ISO690:2012
NASTASIU, Silvia. Abordari teoretice ale competentei de comunicare interpersonala. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 8, 8-9 decembrie 2017, Chişinău. Chişinău, 2018: "Print-Caro" SRL, 2017, Ediția 8, pp. 151-156. ISBN 978-9975-3168-9-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 8, 2017
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
8, Chişinău, Moldova, 8-9 decembrie 2017

Abordari teoretice ale competentei de comunicare interpersonala

Theoretical approaches to interpersonal communication competence


Pag. 151-156

Nastasiu Silvia
 
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu“
 
Disponibil în IBN: 24 februarie 2020


Rezumat

Educaţia bazată pe competenţe presupune o serie de dimensiuni noi, cum ar fi: dezvoltarea la utilizatori a capacităților de rezolvare dependentă a problemelor, formarea experienței individuale de rezolvare a dificultăților cognitive sau comunicative, accentuarea urmăririi modului de realizare a finalităţilor asumate, acordarea unui sens nou procesului de învăţare etc. Competenţa, la modul general, vizează eficiență şi adecvare, întrunește abilitatea de a aplica reguli gramaticale, de a formula expresii, enunțuri corecte și de a le folosi adecvat în contexte. Competenţa de comunicare nu presupune doar utilizarea factuală a limbajului, ci ancorarea în egală măsură în performanţa comunicaţională și evaluarea ei. Abordarea competențelor poate fi raportată la conceptul de inovaţie pedagogică și presupune o multitudine de forme de proiectare și de realizare a proceselor instructiv-educative. Din punct de vedere didactic, acest fapt presupune constituirea unei viziuni coerente asupra comunicării, structurată deopotrivă teoretic și practic. Fundalul teoretic al modelului comunicativ-funcțional selectează și corelează o serie de categorii dintre care definitorii sunt: situația de comunicare, funcțiile limbajului și competența de comunicare. Prin aceste categorii, studiul își propune să abordeze aria vastă a comunicării interpersonale.

The competency-based education implies a number of new dimensions, such as: developing dependent problem-solving skills to users, forming an individual experience of solving cognitive or communicative difficulties, accentuating the pursuit of the assumed goals, giving a new sense to the learning process, etc. Competence, in general terms, aims effectiveness and appropriateness, it combines the ability to apply grammatical rules, to formulate expressions, correct sentences and use them appropriately in contexts. Communication competence not only involves the factual use of language, but also anchoring in the communication performance and evaluating it. Competence approach can be related to the concept of pedagogical innovation and involves a multitude of forms of designing and realizing the educational processes. From a didactic point of view, this implies the creation of a coherent vision on communication, structured both theoretically and practically.The theoretical background of the communicative-functional model selects and correlates a number of categories of which the defining are: communication situation, language functions and communication competence. Via these categories, the study aims to address the vast range of interpersonal communication.

Cuvinte-cheie
comunicare interpersonală, competenţe comunicative, eficient, abilităţi, deprinderi, limbaj, ascultare,

interpersonal communication, communicative competences, effective, abilities, skills, listening