Rolul instituţiilor de învăţământ în pregătirea contabililor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
595 17
Ultima descărcare din IBN:
2024-05-27 22:37
SM ISO690:2012
CĂPĂŢÎNĂ, Sofia. Rolul instituţiilor de învăţământ în pregătirea contabililor. In: Dezvoltarea inovativă, colaborativă, incluzivă a cooperativelor: teorie, practică, perspective: Conferinţa ştiinţifico-practică internaţională, Ed. 1, 13-14 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Univ. Cooperatist-Comercială din Moldova, 2018, V.2, pp. 195-198. ISBN 978-99753272-7-5.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dezvoltarea inovativă, colaborativă, incluzivă a cooperativelor: teorie, practică, perspective
V.2, 2018
Conferința "Dezvoltarea inovativă, colaborativă, incluzivă a cooperativelor: teorie, practică, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 13-14 septembrie 2018

Rolul instituţiilor de învăţământ în pregătirea contabililor


Pag. 195-198

Căpăţînă Sofia
 
Universitatea Cooperatist-Comercială din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 februarie 2020


Rezumat

The completely functional accountant profession requires the modernization of education within the accounting domain and the professional training program. The measures undertaken by the educational institutions are: modernization of the educational plans; curricula development; accreditation of study programs. The key challenges regarding technology that have a direct impact on the profession of accountant include: digital perturbation; artificial intelligence; cyber security. Taking into account the prospective orientation of education, the accounting concept is up for discussion, which means that the institution’s assignment is determined by the needs, the desires and the interests of the education’s consumer and, it has to adapt in order to offer programs that meet the consumer and the society’s interests on long term.  

Cuvinte-cheie
educational institution, accountant, competency, ability, accreditation