Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
![]() |
![]() ![]() |
Ultima descărcare din IBN: 2022-02-02 20:25 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
792.036(73) (2) |
Teatru. Artă scenică. Reprezentații teatrale (529) |
![]() STARCIUC, Mariana. Radiografierea teatrului politic documentar american din a doua jumătate a secolului XX. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 2(35), pp. 84-91. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | ||||||
Numărul 2(35) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | ||||||
|
||||||
CZU: 792.036(73) | ||||||
Pag. 84-91 | ||||||
|
||||||
![]() |
||||||
Rezumat | ||||||
În anii ’60 şi ’70 ai secolului XX, în contextul culturii americane apar mişcări teatrale alternative, companii de teatru experimental, care dezbat teme politice, se mobilizează împotriva războiului din Vietnam, discută problemele minorităţilor sau grupurilor dezavantajate, fac auzită vocea preocupărilor feminine în teatru etc., prin intermediul spectacolelor bazate pe evenimente reale, cu profunde accente politice sau a acţiunilor şi protestelor stradale care îmbracă forma evenimentelor teatrale. Participarea publicului în mod direct în cadrul spectacolului, atenţia multiplă, un ambient performativ înconjurat de actori şi public, amestec al vieţii şi artei – vor fi dezvoltate de regizori şi dramaturgi. |
||||||
Cuvinte-cheie teatru alternativ, teatru experimental, teatru documentar, teatru ambiental, Războiul din Vietnam, Living Theatre, alternative theatre, experimental theatre, documentary theatre, ambient theatre, Vietnam War, Living Theatre |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-93198</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-12-27</cfResPublDate> <cfVol>35</cfVol> <cfIssue>2</cfIssue> <cfStartPage>84</cfStartPage> <cfISSN>2345-1408</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/93198</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Radiografierea teatrului politic documentar american din a doua jumătate a secolului XX</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>teatru alternativ; teatru experimental; teatru documentar; teatru ambiental; Războiul din Vietnam; Living Theatre; alternative theatre; experimental theatre; documentary theatre; ambient theatre; Vietnam War; Living Theatre</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În anii ’60 şi ’70 ai secolului XX, în contextul culturii americane apar mişcări teatrale alternative, companii de teatru experimental, care dezbat teme politice, se mobilizează împotriva războiului din Vietnam, discută problemele minorităţilor sau grupurilor dezavantajate, fac auzită vocea preocupărilor feminine în teatru etc., prin intermediul spectacolelor bazate pe evenimente reale, cu profunde accente politice sau a acţiunilor şi protestelor stradale care îmbracă forma evenimentelor teatrale. Participarea publicului în mod direct în cadrul spectacolului, atenţia multiplă, un ambient performativ înconjurat de actori şi public, amestec al vieţii şi artei – vor fi dezvoltate de regizori şi dramaturgi.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>During the 60s and 70s of the twentieth century, alternative theatre movements appear in the context of American culture, experimental theatre companies that debate political topics, protests against the Vietnam War, discuss the problems of minorities and disadvantaged groups, make way for feminine problems/concerns/ in the theatre etc. via performances based on real events, highlighting important political issues, street protests and public actions that are dressed in theatrical event forms. With the direct participation of the public in the performance, the multiplied attention, a performative environment surrounded by actors and the public, mix of life and art – all of these are to be developed by directors and playwrights.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-32744</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-32744</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-32744-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Starciuc</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Mariana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>