Dezvoltarea capacităților personalului de specialitate din biblioteci: învățare orientată, dezvoltare profesională, oportunități pentru rețele
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
591 8
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-21 16:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
023.5:005.963 (3)
Biblioteconomie (668)
Tipuri de management (313)
SM ISO690:2012
CORGHENCI, Ludmila. Dezvoltarea capacităților personalului de specialitate din biblioteci: învățare orientată, dezvoltare profesională, oportunități pentru rețele. In: Magazin bibliologic, 2019, nr. 3-4, pp. 41-44. ISSN 1857-1476.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Magazin bibliologic
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1857-1476

Dezvoltarea capacităților personalului de specialitate din biblioteci: învățare orientată, dezvoltare profesională, oportunități pentru rețele

Development of capacities of library personnel by guided learning, professional advancement, and opportunities for networks

CZU: 023.5:005.963

Pag. 41-44

Corghenci Ludmila
 
Biblioteca Naţională a Republicii Moldova
 
Disponibil în IBN: 24 ianuarie 2020


Rezumat

Ideea principală promovată de către autor – dezvoltarea capacităților profesionale ale personalului de bibliotecă în funcție de necesitățile, interesele comunității servite, îmbinate organic cu prioritățile naționale și strategiile structurilor de profil internaționale. În acest sens, sunt analizate scopurile definitorii ale educației secolului al XXI-lea, formulate de UNESCO, strategia și inițiativele-cheie pentru anii 2019-2024 ale IFLA, precum și prioritățile profesionale ale Anului Biblioteconomic 2020 (aprobate la Forumul Managerilor din cadrul Sistemului Național de Biblioteci, 30 octombrie 2019).

The main idea promoted by the author is the development of professional capacities of the library staff according to needs and interests of the served community, naturally combined with the national priorities and the strategies of the international library structures. In this regard, the defining goals of the 21st century education, formulated by UNESCO, the strategy and key initiatives of IFLA for the years 2019-2024, as well as the professional priorities of the Library Year 2020 (approved at the Forum of Managers of the National Librarianship System, October 30, 2019) are analyzed.

Cuvinte-cheie
educația secolului XXI, strategia 2019-2024 IFLA, competenţe profesionale,

21st century education, IFLA strategy 2019-2024, professional skills