Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
623 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-12 13:36 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
789.983+78.071.1(478)(092) (1) |
Muzică (1809) |
SM ISO690:2012 BARBAS, Valeria. O abordare fenomenologico-muzicologică a muzicii electronice: Nici vis, nici lumina, nici tristeţe şi SBA de Mihail Afanasiev. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 47-53. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597236 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597236 | ||||||
CZU: 789.983+78.071.1(478)(092) | ||||||
Pag. 47-53 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articolului de faţă autoarea realizează o analiză fenomenologico-muzicologică a creaţiilor de muzică electronică semnate de compozitorul Mihail Afanasiev din Republica Moldova. Tendinţele vest-europene în muzica electronică amalgamate cu tehnica prelucrării electronice multietapizate se profilează în muzica de studio a compozitorului M. Afanasiev. Preocupările compozitorului M. Afanasiev în elaborarea unui discurs muzical de sorginte netemperată şi, în acelaşi timp, „de o densitate informativă înaltă” s-au relevat de la primele creaţii compuse în anii ‘90; menţionăm – Nici vis, nici lumină, nici tristeţe (1996) şi SBA (2001) – ambele creaţii prezintă inovaţii tehnologice, estetice şi muzicale. Investigarea muzicii de studio presupune o abordare complexă, aplicarea metodelor tradiţionale ale muzicologiei se dovedeşte a fi ineficienta în multe privinţe. Autoarea prezentului studiu apelează la instrumentarul fenomenologic pentru a releva anumite aspecte de receptare a fenomenului muzicii electronice. |
||||||
Cuvinte-cheie muzica electronică, muzica de studio, fenomenologie muzicală, câmp informaţional, Mihail Afanasiev, electronic music, studio music, musical phenomenology, information field, Mihail Afanasiev |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-92754</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-12-27</cfResPublDate> <cfIssue>2(AAV)</cfIssue> <cfStartPage>47</cfStartPage> <cfISSN>2345-1181</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/92754</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>O abordare fenomenologico-muzicologică a muzicii electronice: Nici vis, nici lumina, nici tristeţe şi SBA de Mihail Afanasiev</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>muzica electronică; muzica de studio; fenomenologie muzicală; câmp informaţional; Mihail Afanasiev; electronic music; studio music; musical phenomenology; information field; Mihail Afanasiev</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>În articolului de faţă autoarea realizează o analiză fenomenologico-muzicologică a creaţiilor de muzică electronică semnate de compozitorul Mihail Afanasiev din Republica Moldova. Tendinţele vest-europene în muzica electronică amalgamate cu tehnica prelucrării electronice multietapizate se profilează în muzica de studio a compozitorului M. Afanasiev. Preocupările compozitorului M. Afanasiev în elaborarea unui discurs muzical de sorginte netemperată şi, în acelaşi timp, „de o densitate informativă înaltă” s-au relevat de la primele creaţii compuse în anii ‘90; menţionăm – Nici vis, nici lumină, nici tristeţe (1996) şi SBA (2001) – ambele creaţii prezintă inovaţii tehnologice, estetice şi muzicale. Investigarea muzicii de studio presupune o abordare complexă, aplicarea metodelor tradiţionale ale muzicologiei se dovedeşte a fi ineficienta în multe privinţe. Autoarea prezentului studiu apelează la instrumentarul fenomenologic pentru a releva anumite aspecte de receptare a fenomenului muzicii electronice.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>In the present article, the author undertakes a phenomenological-musicological analysis of the electronic music, namely of the works signed by Mihail Afanasiev, composer from the Republic of Moldova. The Western European tendencies in electronic music combined with the multi-stage electronic processing technique are reflected in the studio music of the composer M. Afanasiev. The composer’s concerns in developing a musical discourse of untempered origin and, at the same time, of a “high informational density” were highlighted in the first creations composed in the early 1990s - No Dream, No Light, No Sadness (1996) and SBA (2001) - both works present technological, aesthetic and musical innovations. Investigating studio music requires a complex approach, the application of traditional methods of musicology proves to be ineffective in many aspects. The author of the present study uses the phenomenological tools to reveal certain issues regarding to the electronic music phenomenon.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-25956</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfFedId> <cfFedIdId>ibn-doi-92754</cfFedIdId> <cfFedId>10.5281/zenodo.3597236</cfFedId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFedId_Class> <cfClassId>31d222b4-11e0-434b-b5ae-088119c51189</cfClassId> <cfClassSchemeId>bccb3266-689d-4740-a039-c96594b4d916</cfClassSchemeId> </cfFedId_Class> <cfFedId_Srv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfClassId>eda2b2e2-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>5a270628-f593-4ff4-a44a-95660c76e182</cfClassSchemeId> </cfFedId_Srv> </cfFedId> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-25956</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-25956-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-27T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Barbas</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Valeria</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfSrv> <cfSrvId>5123451</cfSrvId> <cfName cfLangCode='en' cfTrans='o'>CrossRef DOI prefix service</cfName> <cfDescr cfLangCode='en' cfTrans='o'>The service of issuing DOI prefixes to publishers</cfDescr> <cfKeyw cfLangCode='en' cfTrans='o'>persistent identifier; Digital Object Identifier</cfKeyw> </cfSrv> </CERIF>