Tendinţe stilistice noi in componistica corală academică spirituală de concert universală la începutul secolului XXI
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
592 5
Ultima descărcare din IBN:
2021-10-05 23:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
783.3.087.68 (2)
Muzică bisericească. Muzică sacră. Muzică religioasă (132)
SM ISO690:2012
NAGACEVSCHI, Elena. Tendinţe stilistice noi in componistica corală academică spirituală de concert universală la începutul secolului XXI. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 40-46. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597234
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Tendinţe stilistice noi in componistica corală academică spirituală de concert universală la începutul secolului XXI

New stylistic trends in the universal concert spiritual academic choral composition at the beginning of the XXI century

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597234
CZU: 783.3.087.68

Pag. 40-46

Nagacevschi Elena
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Scopul acestui articol este de a familiariza cititorul cu tendinţele actuale ale componisticii corale academic universale şi de a examina diferite aspecte şi realizări moştenite din perioadele stilistice ale secolului trecut. După studierea numeroaselor publicaţii şi surse electronice, autorul acestui articol a ales să prezinte unele dintre cele mai impresionante, în opinia criticilor de muzică occidentală, creaţii corale duhovniceşti ale compozitorilor din diferite ţări, continente şi culturi. Sinteza stilurilor muzicii europene şi latinoamericane, ai celor din India, Israel şi Orientul Îndepărtat, novaţiile artei corale poloneze, britanice, ale celei din SUA şi Ţările Baltice se combină într-un nou creuzet al descoperirilor reciproce. Fenomenul similar se atestă acum şi în Republica Moldova. Realizările şcolii moldoveneşti de compoziţie în acest domeniu sunt de asemenea remarcate în acest studiu.

The aim of this article is to familiarize the reader with the current trends of academic choral composition and to examine various aspects and achievements inherited from the previous century’s stylistic periods. Having studied numerous publications and electronic sources, the author of the article has selected to present some of the most impressive, in the opinion of Western music critics, spiritual choral works by composers from different countries, continents, and cultures. The synthesis of the styles of European and Latin American music, those of India, Israel and the Far East, the innovations of Polish, British, US and Baltic choral art combine in a new crucible of mutual discoveries. A similar phenomenon is now being witnessed in the Republic of Moldova. The accomplishments of the Moldavian school of composition in this domain are also noted in this study.

Cuvinte-cheie
Compoziţia corală, postmodernismul, polistilismul, eclectismul, tehnicile compoziţionale, sinteza stilistică, muzica corală spirituală şi religioasă de concert,

Choral composition, postmodernism, polystylism, eclecticism, compositional techniques, stylistic synthesis, concert spiritual and religious choral music