Calitatea formării profesionale juridice în viziunea masteranzilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
474 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-16 11:08
SM ISO690:2012
NEAGU, Gheorghe. Calitatea formării profesionale juridice în viziunea masteranzilor. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 148-150. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Calitatea formării profesionale juridice în viziunea masteranzilor


Pag. 148-150

Neagu Gheorghe
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Acest articol este dedicat analizei opiniei masteranzilor cu privire la calitatea procesului formării profesionale juridice. Rezultatele investigaţiilor psihosociologice demonstrează faptul că masteranzii apreciază destul de înalt calitatea acestui proces, îndeosebi profesionalismul cadrelor didactice, instruirea clinică juridică: în perioada 2005-2009, studenţii au acordat consultanţă juridică la 2190 de beneficiari, au reprezentat 480 de clienţi în judecată şi au întocmit 1015 de cereri de chemare în judecată. Or, o competenţă poate fi dezvoltată numai într-o situaţie, prin tratarea cu succes a acesteia. În acelaşi timp, în procesul formării profesionale se manifestă şi anumite carenţe: îndeosebi urmează să fie modernizat curriculum-ul universitar şi perfecţionate tehnologiile de predare-învăţare-evaluare.  

Cet article porte sur l’analyse de l’opinion des étudiants en maîtrise sur la qualité de la formation professionnelle juridique. Les résultats de l'enquête psychosociologique montrent que les masters apprécient à un haut niveau la qualité de ce processus, notamment le professionnalisme des enseignants, la formation de la clinique juridique: en 2005 - août 2009, les étudiants ont accordé des conseils juridiques à 2190 bénéficiaires, ils ont représenté 480 clients devant les tribunaux et ils ont rédigé 1015 citations. Par conséquent, une compétence peut être développée dans un seul cas, par son traitement réussi. En même temps, pendant le processus de formation professionnelle, certains inconvénients se manifestent: on a surtout l’intention de moderniser le curriculum académique et d’optimiser les technologies d’enseignement–apprentissage–évaluation. 

Cuvinte-cheie
formare profesională juridică, calitatea procesului de formare profesională, competențe, curriculum universitar, metode active şi interactive de predare-învăţare, instruire clinică, consultanță juridică, consolidarea legăturilor cu beneficiarii,

formaţion professionnelle, qualité du processus de formation professionnelle, compétences, curricula universitaire, méthodes actives et interactives d’enseignement – apprentissage, formation clinique, consultation juridique, consolidation des relations avec les bénéficiaires