Dezvoltarea conceptelor „virtual” şi „ideal” în cadrul predării fizicii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
578 0
SM ISO690:2012
ABRAMCIUC, Valeriu. Dezvoltarea conceptelor „virtual” şi „ideal” în cadrul predării fizicii. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 110-112. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Dezvoltarea conceptelor „virtual” şi „ideal” în cadrul predării fizicii


Pag. 110-112

Abramciuc Valeriu
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

În ştiinţă, sunt adoptate diverse concepte, care reflectă caracterele generale, esenţiale şi necesare ale unei clase de obiecte. Printre acestea, în fizică, o deosebită importanţă ştiinţifică şi metodologică le au conceptele „virtual” şi „ideal”. În lucrare, în baza unei analize detaliate, însoţite de exemplificări din variate domenii ale fizicii, conceptele în cauză sunt prezentate şi dezvoltate. De acestea se va ţine cont în cadrul predării fizicii la diferite niveluri, la stabilirea şi reliefarea legăturilor intra- şi interdisciplinare, la analiza impactului asupra formării imaginii ştiinţifice despre lume şi altele. În baza celor prezentate, se vor elabora procedee adecvate de formare a unor competenţe: cunoaşterea şi înţelegerea fenomenelor fizice, a terminologiei, a conceptelor, a legilor şi a metodelor specifice domeniului; investigarea ştiinţifică experimentală şi teoretică etc.  

In science, different concepts are accepted, reflecting the general, essential and necessary characteristics for a particular class of objects. Among them, in physics, the concepts of "virtual" and "ideal" have primary scientific and methodological values.  In this paper, these concepts are presented and developed, based on a detailed analysis, followed by examples from various fields of physics. They should be taken into account in the process of teaching physics at different levels in setting intra- and interdisciplinary communication, in analyzing the effect on the formation of the scientific worldview, and others. Based on this, appropriate ways of competence formation will be developed: knowledge and understanding of physical phenomena, terminology, concepts, laws and practices that are specific to a particular area; experimental and theoretical scientific investigation, etc.  

Cuvinte-cheie
concept, virtual, ideal, idealizare, elemente ideale de circuit electric, modele, modelare,

concept, virtual, ideal, idealization, ideal circuit elements, Models, modeling