Formarea competenţei culturii învăţării în contextul tehnologiilor educaţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
634 26
Ultima descărcare din IBN:
2023-06-24 23:45
SM ISO690:2012
MÂNDÂCANU, Virgil. Formarea competenţei culturii învăţării în contextul tehnologiilor educaţionale. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 47-49. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Formarea competenţei culturii învăţării în contextul tehnologiilor educaţionale


Pag. 47-49

Mândâcanu Virgil
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

Experienţa transformărilor învăţământului pedagogic superior în formă şi conţinut prin Procesul Bologna, conform noii arhitecturi a studiilor (licenţă, masterat, doctorat), bazat pe credite transferabile, pe standarde curriculare şi profesionale, pe creşterea calităţii în educaţie şi cercetare, acum doi ani, ne arată că procesul de formare iniţială, cât şi de reciclare a cadrelor didactice nu poate fi asigurat şi realizat păstrând accentul pe paradigma predării – învăţării – evaluării, pe folosirea tehnologiilor informaţionale (TIC), pe magistrocentrism orientat spre cunoaştere, mobilitatea în Europa fără a renunţa la vechiul sistem de predare.

The experience of transformations in the higher pedagogical educational system in its form and context (Bologna Process), in accordance with a new structure of studies (licentiate, master’s degree, doctor’s degree), based on transferable credits, on curricular and professional standards, on improving the quality in education and research demonstrates that initial and further teacher training cannot be achieved following the old teaching-learningassessing paradigm. The use of informational technologies, teacher centered education, European mobility will not help either unless the old educational system is renounced.  

Cuvinte-cheie
competenţa culturii învăţării, paradigma umanistă a managementului interacţiunii subiect subiect al culturii învăţării, managementul culturii învăţării în contextul integralităţii personalităţii tehnologii educaţionale moderne.,

culture of learning competence, the humanist paradigm of the interaction management subject – culture of learning subject, management of the culture of learning in the context of personality integrality, modern educational technologies