Articolul precedent |
Articolul urmator |
499 0 |
SM ISO690:2012 ABU AJAJ, Kian. Characteristics of education among ethnic minorities in the Black Sea countries. In: Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre, 4 iunie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relații Internaționale din Moldova, 2019, pp. 256-260. ISBN 978-9975-3076-7-3. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre 2019 | ||||||
Conferința "Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre" Chişinău, Moldova, 4 iunie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 256-260 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Recunoașterea minorităților și asigurarea drepturilor lor, inclusiv a dreptu-lui la învățământ, contribuie la supraviețuirea și dezvoltarea lor. Educația în lim-ba maternă, oferirea posibilităților egale în sistemul de învățământ, includerea religiei în programele de învățământ – reprezintă cerințele fundamentale ale mino-rităților. Autorul analizează conținutul Raportului Rusiei în Comitetul Consultativ al Uniunii Europene, observând că Rusia este un stat multinațional, în care con-viețuiesc 170 de popoare, aproximativ 140 mln de oameni; că în Rusia educația este accesibilă în 38 de limbi din cele 75 limbi naționale, inclusiv limbile minorită-ților. Această experiență autorul o compară cu situația din Turcia – țară în care din anul înființării 1923, minoritățile sunt percepute ca dușmani, ca pericol pentru statul unitar și națiune. În concluzie, autorul subliniază că studiul comparat al respectării drepturilor minorităților naționale la învățământ și educație influențea-ză bunăstarea socială a cetățenilor și garantează dreptul ei la identitate. |
||||||
Cuvinte-cheie minoritate etnică, educație lingvistică străină, apărarea mi-norităților naționale, diversitate, ethnic minority, foreign language education, defense of national minorities, diversity |
||||||
|