Particularităţile învăţământului şi culturii minorităţilor din statele bazinului Mării Negre
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
499 0
SM ISO690:2012
ABU AJAJ, Kian. Characteristics of education among ethnic minorities in the Black Sea countries. In: Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre, 4 iunie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Relații Internaționale din Moldova, 2019, pp. 256-260. ISBN 978-9975-3076-7-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre 2019
Conferința "Probleme geopolitice şi istorico-geografice ale Bazinului Mării Negre"
Chişinău, Moldova, 4 iunie 2019

Particularităţile învăţământului şi culturii minorităţilor din statele bazinului Mării Negre

Characteristics of education among ethnic minorities in the Black Sea countries


Pag. 256-260

Abu Ajaj Kian
 
Institute of International Relations of Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 18 ianuarie 2020


Rezumat

Recunoașterea minorităților și asigurarea drepturilor lor, inclusiv a dreptu-lui la învățământ, contribuie la supraviețuirea și dezvoltarea lor. Educația în lim-ba maternă, oferirea posibilităților egale în sistemul de învățământ, includerea religiei în programele de învățământ – reprezintă cerințele fundamentale ale mino-rităților. Autorul analizează conținutul Raportului Rusiei în Comitetul Consultativ al Uniunii Europene, observând că Rusia este un stat multinațional, în care con-viețuiesc 170 de popoare, aproximativ 140 mln de oameni; că în Rusia educația este accesibilă în 38 de limbi din cele 75 limbi naționale, inclusiv limbile minorită-ților. Această experiență autorul o compară cu situația din Turcia – țară în care din anul înființării 1923, minoritățile sunt percepute ca dușmani, ca pericol pentru statul unitar și națiune. În concluzie, autorul subliniază că studiul comparat al respectării drepturilor minorităților naționale la învățământ și educație influențea-ză bunăstarea socială a cetățenilor și garantează dreptul ei la identitate.

The recognition of minorities and the assurance of their rights, including the right to education, contributes to their survival and development. Education in the mother tongue, providing equal opportunities in the education system, inclu-ding religion in the curricula - are the fundamental demands of minorities. The author analyzes the content of the Report of Russia in the Advisory Committee of the European Union, noting that Russia is a multinational state, in which 170 people live, about 140 million people; that in Russia education is accessible in 38 of the 75 national languages, including minority languages. The author compares this experience with the situation in Turkey - a country where since the year 1923, minorities are perceived as enemies, as a danger to the unitary state and nation. In conclusion, the author emphasizes that the comparative study on respecting the rights of national minorities in teaching and education influences the social welfa-re of citizens and guarantees their right to identity.

Cuvinte-cheie
minoritate etnică, educație lingvistică străină, apărarea mi-norităților naționale, diversitate,

ethnic minority, foreign language education, defense of national minorities, diversity