Articolul precedent |
Articolul urmator |
852 41 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-07 13:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
316.614-053.2+37.015.3 (2) |
Psihologie socială (983) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
SM ISO690:2012 POPESCU, Maria, PLEŞCA, Maria. Dezvoltarea abilităților de comunicare nonviloentă la elevi. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: Materialele conferinței științifice anuale a profesorilor și cercetătorilor UPS „Ion Creangă”, Ed. Seria XXI, 21-22 martie 2019, Chișinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPS „I.Creangă”, 2019, Seria 21, Vol.1, pp. 32-45. ISBN 978-9975-3370-2-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului Seria 21, Vol.1, 2019 |
||||||
Conferința "Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului" Seria XXI, Chișinău, Moldova, 21-22 martie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 316.614-053.2+37.015.3 | ||||||
Pag. 32-45 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Preadolescent and adolescent age implies amplifying the personality structure and emphasizing the differential aspects of its manifestations.These should be taken into account in achieving differentiated and individualized treatment of student education and in stimulating their harmonious psychosocial development.The given development period is optimal for the development of assertive communication skills and the development of assertive behavior in relation to other people.In this paper we propose a program to develop the assertive communication skills and the development of conflict resolution skills.These practical activities to develop assertiveness in gymnasium and lyceum students can be administered at the hours of guidance. |
||||||
|