Utilizarea resurselor Web 2.0 în procesul de predare-evaluare la disciplina Informatica
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
879 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-15 01:27
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:004 (83)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Utilizarea resurselor Web 2.0 în procesul de predare-evaluare la disciplina Informatica. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 193-202. ISBN 978-9975-76-271-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 1, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Utilizarea resurselor Web 2.0 în procesul de predare-evaluare la disciplina Informatica

CZU: 37.02:004

Pag. 193-202

Cernei Andriana
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2020


Rezumat

O ascendență deosebită în ultimii 20 de ani, o constituie, globalizarea şi schimbările tehnologice – procesele ce stau la baza unei noi economii mondiale „pusă în mişcare de tehnologii, alimentată de informaţii şi condusă de cunoştinţe” [1]. Răspândirea acestei noi economii globale are implicaţii majore în structura şi scopurile instituţiilor educaţionale. Perioada de actualitate a informaţiei se micşorează continuu, iar gradul de acces la ea creşte exponenţial. Sistemul educaţional nu mai poate fi axat doar, pe transmiterea unui set rigid de cunoştinţe de la profesor spre elev într-o perioadă fixă de timp. În lume contemporană în care folosirea device-urilor mobile: telefoanelor, iPhonelor, tabletelor a devenit indispensabilă; lume în care elevii percep aceste instrumente ca o necesitate zilnică, de care nu se pot despărți pe parcursul zilei, nici chiar atunci când sunt în clasă, adulților, le revine misiunea de a-i deprinde pe elevi să le folosească eficient în procesul instructiv-educativ. Materialul de față propune o abordare a procesului instructiv-educativ, din perspectiva e-learning-ului, utilizând Tehnologiile Informaționale și Comunicaționale, în particular a resurselor Web 2.0, care devin, deopotrivă, un adevărat aliat al cadrelor didactice și al părinților.

A particular rise in the last 20 years is globalization and technological change - the processes underpinning a new global economy "driven by information-driven and knowledgedriven technologies. The spread of this new global economy has major implications for the structure and purposes of educational institutions. Because the current information period is continuously decreasing and the degree of access to it increases exponentially, the educational system can no longer be focused on transmitting a rigid set of knowledge from the teacher to the student within a fixed period of time. This material proposes an approach to the educational process in high school from the perspective of e-learning, using Information and Communication Technologies, in particular Web 2.0 resources.

Cuvinte-cheie
e-learning, proces instructiv-educativ, instruire centrată pe cel ce învață, evaluare, instrumente Web 2.0,

e-learning, instructional-educational process, learner-centered training, evaluation, Web 2.0 tools