Cadrul de interacțiune valorică în activitatea cadrului didactic și cultura pedagogică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
896 7
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-19 17:48
SM ISO690:2012
CALARAŞ, Carolina. Cadrul de interacțiune valorică în activitatea cadrului didactic și cultura pedagogică. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 31-33. ISBN 978-9975-76-285-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Cadrul de interacțiune valorică în activitatea cadrului didactic și cultura pedagogică


Pag. 31-33

Calaraş Carolina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul reprezintă un studiu teoretic care elucidează importanța interacțiunii valorice în activitatea cadrului didactic, abordată în contextul culturii pedagogice a acestuia. Autoarea a analizat și corelat următoarele componente ale culturii pedagogice a cadrului didactic: conștiința axiologică; capacitatea și competența profesională; creativitatea îmbinată cu inteligența și charisma personală; actor depozitar și făuritor al culturii; respectarea unității dintre normativitatea și acțiunea morală, conștiința profesională și cea moral-civică.

The article represents a theoretical study that elucidates the importance of the value interaction in the activity of the teacher in the context of its pedagogical culture. The author analyzed and correlated the following components of the pedagogical culture of the teacher: axiological awareness; professional capacity and competence; creativity combined with personal intelligence and charisma; depositor and maker of culture; respecting the unity between normativity and moral action, professional conscience and moral-civic consciousness.